A Szolnoki Főiskola gazdálkodásának elemzése
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | Szolnoki Főiskola Szolnok Gazdálkodás Beszámoló elemzés Mérlegelemzés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/12312 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg12312 | ||
005 | 20200320084559.0 | ||
008 | 170518suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Juhász Renáta | |
245 | 1 | 2 | |a A Szolnoki Főiskola gazdálkodásának elemzése |c Juhász Renáta |h [elektronikus dokumentum] |
246 | 1 | 1 | |a A Szolnoki Főiskola gazdálkodásának elemzése |
520 | 3 | |a Szakdolgozatom témájának egy költségvetési szerv, a volt Szolnoki Főiskola (jelenleg: Pallasz Athéné Egyetem, Gazdálkodási Kar) gazdálkodásának bemutatását, elemezésétválasztottam. A témaválasztásom oka, hogy a Szolnoki Főiskolán most már egyetemikaron dolgozom 2013 óta, mint gazdasági előadó. A Főiskolán a tárgyi eszközök, készletek nyilvántartása, kimutatások elkészítése, vevőiszámlák készítése, szállítói számlák iktatása, pénztárosi feladatok ellátása, szigorúszámadású nyomtatványok nyilvántartása tartozik a munkakörömbe. Valamint 2015-benrészt vettem a főiskola év végi leltározásában, elvégeztem a leltár kiértékelését, azanalitikus nyilvántartás és a főkönyvi kivonat egyeztetését az 1. és a 2. számlaosztálytekintetében, vegyesen lekönyveltem a főkönyvben az eszközforgalmat, és összeállítottama költségvetési beszámoló 15/A űrlapját, melynek címe Kimutatás az immateriális javak,tárgyi eszközök koncesszióba, vagyonkezelésbe adott eszközök állományánakalakulásáról. Emellett az oktatási és gazdálkodási beszámoló szöveges értékelését írtammeg a tárgyi eszközökre vonatkozóan. Ennek köszönhetően nagyobb betekintést nyerhettem az intézmény gazdálkodásába. Dolgozatomban először a Szolnoki Főiskola, későbbi egyetemi kar történetét mutatom be. Ezután az államháztartás felépítéséről, alrendszereiről, azok gazdálkodásáról szóló elméletirész következik, majd részletesen bemutatom a költségvetési szervek alapításával,megszüntetésével kapcsolatos tudnivalókat. Ezt követően az államháztartás számvitelében érvényesülő alapelvek bemutatásakövetkezik, majd a beszámolási kötelezettségről ejtek szót. Később magáról a gazdálkodás elemzéséről, mutatószámairól következik egy elméleti rész,amit gyakorlati elemzés követ. Ide tartozik a nemzeti vagyon összetételének, a vagyonihelyzetnek a bemutatása, az egyes vagyonelemek megoszlásának elemzése, a költségvetésimérleg eszköz és forrás oldalának tanulmányozása, mutatószámok értékelése, részesedésekkimutatása, a pénzügyi helyzet elemzése, fizetőképesség vizsgálata, eredmény kimutatás,bevételek-kiadások, maradvány, létszám- és béradatok vizsgálata és a következtetéseklevonása 2014. és 2015. évekre vonatkozóan.Ezek után a 2016-os év I. félévének gazdálkodását vizsgálom, illetve, hogy mi okozta agazdasági helyzet romlását. A szakdolgozat összegzésében levonom a végkövetkeztetést az egykori Szolnoki Főiskolagazdálkodásával kapcsolatosan. A Szolnoki Főiskola gazdálkodásának elemzése kapcsán összességében megállapítható,hogy az évek során jelentős mértékű adósságállományt halmozott fel, likviditásiproblémákkal küzdött, kétségessé vált a kötelezettségek pénzügyi teljesítése. Az intézmény nem rendelkezett a kötelezettségeket fedezőpénzeszközökkel, eladósodott. A 2009-ben vállalt PPP konstrukcióval bár létrejött egy a korszerű felsőoktatásikövetelményeknek is megfelelő főiskolai Campus, mely modern technológiávalrendelkezik, illetve végbement a kollégium felújítása, ez a két beruházás is nagybanhozzájárult az intézmény eladósodásához. A 2016-ban pályázati forrásból végrehajtott nagymértékű beruházás, felújítás, a laboratóriumok kialakítása, a hatékonyabb energia felhasználástcélzó beruházások megvalósítása, hozzájárultak ahhoz, hogy az intézménymegfeleljen aA hallgatói létszám jelentős csökkenése miatt azonban ezek kihasználatlanok maradtak, Mindezen körülmények miatt vált szükségessé az integráció a Kecskeméti Főiskolával 2016. július 1-jén, mert önállóan már nem lett volna képes a működésre a Szolnoki Főiskola. | |
695 | |a Szolnoki Főiskola | ||
695 | |a Szolnok | ||
695 | |a Gazdálkodás | ||
695 | |a Beszámoló elemzés | ||
695 | |a Mérlegelemzés | ||
700 | 1 | |a Volterné Csák Dr. Bernadett |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/12312/1/SZAKDOLGOZAT%20JUH%C3%81SZ%20REN%C3%81TA.pdf |z Dokumentum-elérés |