A General Electric benchmarking elemzése a Siemens-en keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Novák Attila
További közreműködők: Márkus Mónika
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:benchmarking
marketing
General Electric
Siemens
elemzés
összehasonlító gazdasági elemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/12563

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg12563
005 20170607170433.0
008 170607suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Novák Attila 
245 1 2 |a A General Electric benchmarking elemzése a Siemens-en keresztül  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Novák Attila 
246 1 0 |a A General Electric benchmarking elemzése a Siemens-en keresztül  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom témájának a gyakorlati helyemnek köszönhetően megismert cég a General Electric elemzését választottam, az elemzéshez benchmarkingot használtam, hiszen az egyetemi oktatásaim során azzal a módszerrel ismerkedtem meg a legjobban. Mivel a benchmarking úgy keress megoldásokat, fejlesztéseket, változtatásokat egy vállalkozás számára, hogy más vállalkozásokkal hasonlítja össze annak a tevékenységét, képességeit, ezért alapos keresés és gondolkodás során a Siemens-re esett a választásom. A döntésemet azzal tudom indokolni, hogy a Siemens műveleti nagymértékben hasonlóak a General Electric-hez és még ha nem is nagyobb bevételű vállalat, mint a GE sok szegmense vagy regionális részlege arányaiban mérve jobb eredményt generál. Célom az volt a dolgozattal, hogy betudjam mutatni mind a benchmarkingban rejlő lehetőségeket, mind a GE vállalatot. A tartalmi része a kutatásnak a benchmarking rövid leírásával kezdődik ezáltal érthetőbbé téve az elemzés további részeit és felkeltve az olvasó érdeklődését a benchmarkingban rejlő lehetőségek iránt. Ezután a két elemzendő cég történetét mutatom be, ezáltal jobb rálátást engedve arra, hogyan jutottak el oda ahol jelenleg vannak, milyen döntéseket hoztak meg az alakulásuktól napjainkig. A cégek múltjainak a leírása után a két cég elemzése következik az éves jelentéseik alapján, szegmensekre bontva a bemutatás, ezáltal átláthatóbb lesz. Ez a dolgozat legterjedelmesebb része, hiszen nagy mennyiségű információ kerül feldolgozásra. Már az ilyen fajta egyszerű elemzési részből is sok minden kiderülhet, ezzel is mutatva érdemlegességét. Majd a feldolgozott adatok segítségével, és ezekből táblázatok és diagramok elkészítésével, melyek az elemzés számára vizuális segítséget nyújtanak, a két cég hasonló iparágazati szegmenseik összehasonlításra kerülnek, azon az elv alapján, hogy a cég teljes nyereségéhez képest milyen mértékben generáltak pozitív nyereséget a szegmensek, így egy tisztább képet kapunk a cégek erősebben vagy gyengébben teljesítő szegmenseiről. Ezen erősségek és gyengeségek alapján tudunk meghatározni egy tervet vagy döntést, ami a cég számára pozitívabb piaci elhelyezést tud eredményezni és sikeres eredménnyel tudja lezárni a benchmarking folyamatát. Fontos, hogy a habár a benchmarking maga befejeződött, továbbra is figyelemmel kísérjék az eseményeket, hiszen utólagosan is energiát kell fordítani a megtörtént változásokra, ha hosszú távú eredményeket akarunk elérni. Összegzésképp dolgozatomból jól látható, miért érdemes akár még egy ilyen nagy vállalkozásnak is figyelmet fordítania az olyanfajta elemzési eszközökre, mint a benchmarking. 
695 |a benchmarking 
695 |a marketing 
695 |a General Electric 
695 |a Siemens 
695 |a elemzés 
695 |a összehasonlító gazdasági elemzés 
700 0 1 |a Márkus Mónika  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/12563/1/nov%C3%A1k_attila_2017j%C3%BAn.pdf  |z Dokumentum-elérés