Költséggazdálkodás egy szolgáltató cég életében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Császár Brigitta
További közreműködők: Antal Anita
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Szálloda - Szállodaipar - Hotel
költséggazdálkodás
mutatószámok
Vendégelégedettség
gazdálkodás elemzése
Kehidakustány (Zala)
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/12578

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg12578
005 20170607162943.0
008 170607suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Császár Brigitta 
245 1 0 |a Költséggazdálkodás egy szolgáltató cég életében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Császár Brigitta 
520 3 |a Miért kedvelt befektetés a szállodaipar? Napjainkban robbanásszerű fejlődés következett be a turizmus tömegszerűvé válásával. A szálláshely igények ugrásszerűen megnőttek. Minden tudományos igényű elemzés a turizmus folyamatos, tendenciaszerű fejlődését jelzi elő. Ez biztos keresletet jelent, amit nem minden szakma mondhat el. Tehát nem egy egyszerű feladat belevágni egy ilyen vállalkozásba, sőt a fenntartása még keményebb munka. Megfelelően ki kell alakítani egy üzleti modellt úgy, hogy a bevételek fedezzék a kiadásokat, és még haszon is maradjon. Ehhez megfelelő stratégiát kell kidolgozni arra, hogy a lehető legkevesebb ráfordítással a lehető legnagyobb nyereséget lehessen elérni. Célom a szállodaipar költséggazdálkodásának elméleti ismertetése és gyakorlatban való megjelenítése. Szakdolgozatomban bemutatom a tevékenységek ellátása érdekében felhasznált „holt munka” fogalmát, a szolgáltatások ellátása érdekében felmerülő költségek csoportosítási lehetőségeit, és a költséggazdálkodáshoz kapcsolódó vezetői döntéseket. Ismertetem az általánosan felmerülő költségeket, a különböző költségszinteket, a költséggazdálkodás mutatószámait, eszközeit, valamint a költséggazdálkodás relevancia és prioritás elméletét. Az elméleti áttekintés mellett a gyakorlatban is alkalmazott módszerekre fektetem a hangsúlyt, és bemutatom, hogyan is működik ez egy adott szállodában. Mivel a vendégek kényelme és nyugalma nagyon fontos egy szállodában, így kérdőíves megkérdezés módszerét alkalmazva kiderítettem, mennyire elégedettek a nyújtott szolgáltatással az általam választott szálloda vendégei. Az eredmény alapján lehetőségeket próbáltam keresni a fejlesztésre, fejlődésre, illetve megoldást az esetleges problémákra. A befejezésben pedig egy lehetséges jövőképet szeretnék felvázolni a rövid-, illetve hosszú távú fejlesztési elképzelések alapján. A jelenleg fennálló gazdasági helyzetben a szállodáknak a sikeres és hosszú távú működéshez, illetve a profit szerzéshez szükségük van egy megfelelően kialakított marketingstratégiára, amely a vendégek elégedettségéhez vezet. A látogatók igényei folyamatosan nőnek és változnak, melyek kielégítése határozza meg egy szálloda sikerességét. Fontos, hogy a vendégek elégedetten távozzanak a szállodából, hiszen el tudják mesélni ismerőseiknek, barátaiknak, hogy milyen nagyszerűen érezték magukat az itt eltöltött idő alatt. Ez hozzájárul a Kehida Termál népszerűsítéséhez. A jó hírnév pedig az egyik legjobb és leghatékonyabb reklám. A sok vendég sok bevételt eredményez, az elégedett pedig még többet. Mutatószámok segítségével megállapítottam, hogy a szálloda teljesítményei kielégítőek, a vezetés megfelelő döntéseket hoz az eredményesség érdekében. A vállalat a gazdálkodás eszközeit megfelelően alkalmazza a feladatok elvégzése érdekében, amely hozzájárul a sikeres együttműködéshez. A vállalkozás elsődleges célkitűzései között szerepel az, hogy a tulajdonosok által a vállalkozásba fektetett pénzeszközök minél magasabb profitot hozzanak, így a nyereség eléréséhez az erőforrásokkal helyesen gazdálkodik. A gazdálkodási tevékenység ugyan folyamatos, de évről-évre van egy jól megfigyelhető logika a feladatok elvégzésében. Tervek kidolgozásával kijelölik a teljesítendő célokat, amelyeket sikeresen meg is valósít működése során. A tevékenységét folyamatosan elemezi, melyhez hasznos információt szolgáltat a belső statisztika. Olyan gazdálkodási rendszert sikerült kialakítani a szálloda vezetése során, ahol az elemzések alapján könnyen feltárhatók az eltérések, egyszerűen be lehet avatkozni, illetve ellenőrzésre és visszacsatolásra is van szükség. 
695 |a Szálloda - Szállodaipar - Hotel 
695 |a költséggazdálkodás 
695 |a mutatószámok 
695 |a Vendégelégedettség 
695 |a gazdálkodás elemzése 
695 |a Kehidakustány (Zala) 
700 0 1 |a Antal Anita  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/12578/1/cs%C3%A1sz%C3%A1r_brigitta_2017j%C3%BAn_publikus.pdf  |z Dokumentum-elérés