Szállítás – fuvarozás – szállítmányozás a gyakorlatban
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Záródolgozat |
Kulcsszavak: | szállítás fuvarozás szállítmányozás logisztika közút |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/12620 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg12620 | ||
005 | 20170613190421.0 | ||
008 | 170613suuuu hu o 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Táborosi Nóra Zsófia | |
245 | 1 | 0 | |a Szállítás – fuvarozás – szállítmányozás a gyakorlatban |h [elektronikus dokumentum] / |c Táborosi Nóra Zsófia |
516 | |a Final_paper | ||
520 | 3 | |a Záródolgozatom témájaként a szállítás – fuvarozás – szállítmányozás kérdéskört választottam, mivel szakmai gyakorlatom során, -melyet a Kanizsa Trend Kft.-nél töltöttem el – mindhárom folyamatba betekintést sikerült nyernem. Részleteztem a fuvarozási ágakat, melyeknek ismertettem az előnyeit és a hátrányait, részleteztem a felmerülő problémákat. Nagyobb figyelmet a közúti fuvarozás bemutatására fordítottam, hiszen kétség sem fér ahhoz, hogy ez a leggyakrabban alkalmazott, legnagyobb népszerűségnek örvendő, leginkább fejlődőképes fuvarozási ág. Ezen állításokat a Központi Statisztikai Hivatal számadatival diagramon ábrázoltam, melyen egyértelműen kitűnik a közúti fuvarozás jelentősége. Dolgozatomban legnagyobb arányban a szállítmányozást fejtettem ki, mivel az összes folyamat közül ezen mód rendelkezik a legnagyobb részaránnyal a vállalatnál. Szállítmányozás témakörből kifejtettem a vállalat 2 fő szállítmányozó partnerét. Ismertettem, hogy milyen arányban végzik a szállítmányozói tevékenységet a rendeltetési országokba, és azon ismérveket, amelyek szerepet játszanak abban, hogy melyik partner kerüljön kiválasztásra bizonyos útvonalon. 3 hónapos gyakorlatom során betekintést nyerhettem a fuvarszervezés folyamatába, ezért a közben felmerülő problémákat is megtapasztaltam. A dolgozatom egyik céljaként azt tűztem ki, hogy ezen problémákra megoldást javaslok. Bemutattam, hogy milyen módszerekkel és programokkal valósul meg a fuvarszervezés, illetve, hogy melyik programban kellett szakmai gyakorlatom során a legnagyobb arányban dolgoznom. Dolgozatomban számszerűen ábrázoltam a 2017. év 1. negyedévének járatait országokra lebontva, mely jól szemlélteti, hogy melyik országba történik a vállalatnál az értékesítés legnagyobb hányada. Ismertettem, hogy milyen típusú gépjárművekkel valósul meg a közúti áruszállítás és hogy milyen ismérvek játszanak közre abban, hogy a legalkalmasabb jármű kerüljön kiválasztásra, melyik útvonalon, melyik fuvarozási ág igénybevételével történjen a szállítás. Bemutattam azon legfontosabb egyezményeket, szerződéseket, melyek nélkül nem valósul meg a szállítás – fuvarozás – szállítmányozás folyamata. Ismertettem a vállalatnál alkalmazott INCOTERMS klauzulákat és bemutattam az EKÁER-t, azaz az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszert, melyek elengedhetetlenek a közúti fuvarozás folyamatának teljességéhez. Dolgozatom összegzéseként javaslatot tettem arra vonatkozóan, hogy hogyan lehetne gördülékenyebbé tenni a közúti fuvarozás folyamatát, hogy a jelenlegi népszerűsége a jövőben még nagyobb mértékűvé válhasson. | |
695 | |a szállítás | ||
695 | |a fuvarozás | ||
695 | |a szállítmányozás | ||
695 | |a logisztika | ||
695 | |a közút | ||
700 | 0 | 2 | |a Zsupanekné Palányi Ildikó |e ths |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/12620/1/t%C3%A1borosi_n%C3%B3ra_zs%C3%B3fia_2017j%C3%BAn_titkos.pdf |z Dokumentum-elérés |