Robotokra hangolva a szolgáltató szektorban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gömböcz Zoltán
További közreműködők: Gubán Dr Miklós
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:robotok
Szolgáltatás
szolgáltatószektor
érzelmi dimenziók
véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/12622
Leíró adatok
Kivonat:A záródolgozatom a mesterséges intelligencia (MI) és ennek érzékelhető megjelenése, a robotok szolgáltató szektorban való előre törésének vizsgálatát és elemzését tűzte ki célul. Napjainkban érzékelhetjük egyrészt a szolgáltató szektor súlyának növekedését, s ezzel párhuzamosan egy szupergyors technikai fejlődést és változást is. A technológiák évről évre intelligensebbek lesznek és lényegesen átalakítják életünket. A World Robotics Federation(WRF) statisztikái szerint a 2015-ben az ipari robotok eladása felülmúlta a 240 ezret. Napról napra olvashatunk és hallhatunk arról, hogy a robotok folyamatosan megjelennek a különböző szolgáltatási területeken is. A dolgozatom elméleti részében bemutattam a főbb trendeket és a meghatározó háttértényezőket, majd rendszereztem a robotokat, s egy kis történeti áttekintéssel vezettem el az olvasót napjaink világába, az új ipari forradalom, az Ipar 4.0 előzményeit tárgyalva. A kutató munkám gyakorlati blokkjában egyrészt példákat sorakoztatok fel arra, hogy milyen szolgáltatási területeken találkozhattunk az elmúlt évek tizedben a robottechnikával. Másrészt primer kutatás keretében kerestem választ arra, hogy mennyire tudják elképzelni az emberek a robotokat a szolgáltató szektorban, segítségként tekintenek rájuk vagy éppen ellenségként. Tudjuk-e vajon a bizalmunkba fogadni őket? Melyek a hazai fogyasztók aggályai a robotokkal kapcsolatban? Igyekeztem tehát azonosítani a fogyasztók által észlelt kockázatokat is.