A Pannonia Logisztikai Központ és Konténerterminál létrejöttének okai
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | TEN-T hálózat konténeres fuvarozás konténerterminál Dunántúl logisztikai infrastruktúra Fuvarozás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/14876 |
Kivonat: | A dolgozat célja, hogy megvizsgálja hazánk, a dunántúli régió, illetve szűkebb értelemben Zalaegerszeg, hogyan kapcsolódik, hogyan kapcsolható be a hazai, az európai és az interkontinentális áruforgalom rendszerébe. A témának az adja az aktualitását, hogy a Kormány elrendelte az Országos Intermodális Konténerterminál Hálózat (OIKH) létrehozását, amelynek elemei a Zalaegerszeg, Békéscsaba, záhonyi átrakodó körzet és Paks helyszíneken valósulnak majd meg (1532/2017. (VIII.14.) Kormányhatározat). A Hálózatot a Magyar Állam 100%-os tulajdonában álló gazdasági társaság (zártkörűen működő részvénytársaság vagy korlátolt felelősségű társaság) fogja működtetni, és első elemeként Zalaegerszeg–Zalaszentivánon létesítendő Intermodális Konténerterminál fog megvalósulni. Erre a célra a Kormány 300 millió forint elkülönítését rendelte el a 2017. évi központi költségvetéséből. A munka célja, hogy megvizsgáljam a következő témákat: - a Dunántúl (Nyugat-, és Dél-Dunántúl) logisztikai infrastruktúrája hogyan illeszkedik az Európai Unió logisztikai (közlekedési) rendszereihez, és mely csatornákon keresztül kapcsolódik a nemzetközi kereskedelembe - a hazai konténeres áruszállítás bemutatása - milyen érvek szólnak a zalaegerszegi Pannonia Logisztikai Központ és Konténerterminál létrejötte mellett. |
---|