Fluktuáció, napjaink járványa
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | fluktuáció emberi erőforrás - munkaerő munkaerő-megtartás diákmunka munkahely Mind-Diák |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/16921 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg16921 | ||
005 | 20180515181759.0 | ||
008 | 180515suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Paál Gabriella | |
245 | 1 | 0 | |a Fluktuáció, napjaink járványa |h [elektronikus dokumentum] / |c Paál Gabriella |
520 | 3 | |a Tanulmányaim alatt lehetőségem nyílt egy atipikus foglalkoztatási tevékenységet szervező társaságnál dolgozni, ahol az évek során találkoztam a fluktuáció kérdésével, mint a munkaerőpiac egyre nagyobb kihívást jelentő tényezőjével. Napi munkám során egyre nagyobb mértékben jelentkezett ez a probléma, ezért elméleti hátterét folyamatosan alkalmaznom kellett, így választottam kutatásom tárgyának ezt a prolémakört. A szakirodalom áttanulmányozását követően az általam képviselt társaság munkavállalói körében végeztem kutatást, amelynek eszközéül az egyszerű kérdőíves formát választottam. A válaszok kiértékelését követően egyértelműen bebizonyosodott, hogy a fluktuáció legnagyobb okai között leginkább: 1. rossz munkakörülmények, 2. nézeteltérések a munkatársakkal, vezetővel, 3. megállapodástól eltérő feladatok, 4. rugalmatlan munkaidő, 5. munkahely távolsága, 6. feladatok egyhangúsága szerepel. A vizsgálatok eredménye alapján a munkavállalók megtartására az alábbi ajánlatokat tettem: 1. a munkavállalói igények fokozott közvetítése a megrendelő felé (az elvárásoknak leginkább megfelelő környezetet lehessen biztosítani a munkavállalóknak); 2. a munkafeltételek még részletesebb, előzetes tisztázása, annak érdekében, hogy a munkavállalót jobban fel lehessen készíteni feladataira; 3. a szakirányú diákfoglalkoztatás erősítése, megtalálni azokat a megrendelőket, akik megfelelő szakirányú képzésben részesülő diákoknak biztosíthatnak munkát; 4. innovatív toborzási csatornák alkalmazása: 4.1. a környezet folyamatos monitorozása, 4.2. belső ötletek összegyűjtése és rendszerbe foglalása, 4.3. technológiai fejlesztés a szükséges mértékben. A Mind-Diák Szövetkezet munkaerő-megtartóképességének növelése érdekében a következőket javasolnám a már eddig megtett lépéseken felül, az „open office” hátrányainak kiküszöbölése céljából: 1. belső munkakörnyezet átalakítása: 1.1. izolációs területek kialakítása a telefonáláshoz, munkaterületek leválasztása egymásról (pl.: egyszerű fa paravánokkal elkülöníteni az asztalokat a „személyes tér” érzetének biztosítása céljából); 1.2. a rendszeres kommunikációt igénylő feladatokat ellátó kollégák fejhallgatóval történő ellátása, a külső tényezők kizárása céljából. A szakdolgozatban tisztázott eredményeket napi munkám során jó hatékonysággal tudom alkalmazni, ezért terveim között szerepel a rendszeres időközönkénti megismétlése a folyamatoknak. | |
695 | |a fluktuáció | ||
695 | |a emberi erőforrás - munkaerő | ||
695 | |a munkaerő-megtartás | ||
695 | |a diákmunka | ||
695 | |a munkahely | ||
695 | |a Mind-Diák | ||
700 | 0 | 1 | |a Halász Imre |e ths |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/16921/1/pa%C3%A1l_gabriella_2018m%C3%A1j_titkos.pdf |z Dokumentum-elérés |