A coachee motivációs Rubik kockája
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Záródolgozat |
Kulcsszavak: | Motiváció Coaching Business Coaching Önmotiváció Motiváció elméletek |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/20103 |
Kivonat: | Alapvető célom az, hogy dolgozatomban megalkossak egy olyan saját rendszerszemléletű coaching motivációs modellt, amely átláthatóan és élvezhetően ábrázolja a business coaching folyamat komplex motivációs rendszerét, magyarázatot ad a coachee motivációinak működésére és a coach intervencióinak motivációs hatására, mindezt úgy hogy magába foglalja a business coaching szakmaiságát és továbbgondolja, vagy némiképp ihletet merít az ismert (szűkebb-, vagy tágabb értelemben vett) motivációs elméletekből (legyen az akár vezetéselméletből-, pszichológiai- vagy kommunikációs szakirodalomból kölcsönzött modell). Vízióm az, hogy rendszerszemléletű coaching motivációs modellem segítségével olyan gondolatokat ébresszek, amelyek arra sarkallják a coachokat (coaching szemléletű vezetőket), hogy olyan motivációs algoritmusok kifejlesztésére és használatára törekedjenek, amelyek hatékonyan segíthetik elő azt az általános közös törekvésünket, hogy a coaching folyamat során a coach (coaching személetű vezető) a leghatékonyabb módon támogassa a coachee optimális motivációs szintjének elérését, fenntartását és kiterjesztését. Dolgozatom első része motiváció elméleteket foglal magába, majd business coaching esettanulmányomban, saját coaching motivációs Rubik kocka elméletem keretében bemutatok egy ügyfelemmel lezajlott coaching folyamatot, vizsgálom, hogy milyen motiváló faktorok vannak jelen egyéni szinteken a gyakorlatban előbb a coachee, aztán magam, mint coach esetében. Ebben a dolgozatban csak érintőlegesen foglalkozom az olyan problematikákkal, mint „a módszertani elvek érvényesíthetősége, az általánosíthatóság, a mintavétel, a megfelelő módszerválasztás, az ugyanazon probléma vizsgálatára alkalmazható módszerek száma”. Kutatásomban a „kvalitatív vizsgálatok célja nem az, hogy a hipotéziseket valamilyen empirikus módszerrel igazoljuk, hanem kezdeti kérdésköreinket a belső és a rejtett motívumok feltárásával megerősíthessük, illetve újabb kutatási problémákat generálhassunk.” (Sántha, 2006, p.3-11). |
---|