A CEO Hírneve és a vezetői felelősség

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Herczeg Balázs
További közreműködők: Szabóné Nagy Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CEO
Hírnévmenedzsment
Vezetői felelősség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/20626

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg20626
005 20200424111348.0
008 190506suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Herczeg Balázs 
245 1 2 |a A CEO Hírneve és a vezetői felelősség  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Herczeg Balázs 
246 1 0 |a A CEO Hírneve és a vezetői felelősség = The reputation of CEOs and responsibility of leadership  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témája a CEO személye, a vezetéshez szükséges kompetenciák kiderítése, kutatása, és azok hitelességének ellenőrzésével foglalkozik. Ehhez a Harvard Egyetem 2016-os tanulmánya, a How the best CEOs differs from the average ones, és a Forbes 2017-es cikke, a The 7 personality Traits Every CEO Should Have szolgált alapul, a tanulmányban és a cikkben említett személyiségi jellemzők fontosságát kutatom dolgozatomban, illetve azt, hogy ezek a jellemzők milyen hatást gyakorolnak az ügyvezető vállalatára, illetve saját és vállalatuk hírnevére. A dolgozatban 8 számítástechnikai CEO segítségével elemzem a tanulmányt, illetve egy magyar eset is megemlítésre kerül, amely a tanulmányban említett tulajdonságok hiányosságokra, illetve annak teljesen figyelmen kívül hatásáról szól. A szakdolgozatban a felsővezetők adott cégnél pozícióban töltött időszakát, illetve az adott időszakban hozott döntéseket vizsgáltam meg, ezek alapján, illetve a Forbes cikke alapján kialakítottam egy pontrendszert, hogy megtudjam, a vizsgált ügyvezetők közül ki felel meg a legjobban a tanulmánynak, és a valóságban is megvizsgáljam, mennyire volt jó ügyvezető az illető. Ehhez készítettem egy kutatást is, ahol a 8 vezetőt kibővítve 12 vezetőt kellett a kérdőívet kitöltőknek értékelni, ezek alapján megtudhattam, hogy a kitöltők hogyan vélekednek az adott felsővezetőkről, illetve magamat is ellenőrizhettem, hogy mennyire végeztem megfelelő munkát, mennyire tér el a véleményem a kutatást követően a kutatásban részt vett kitöltőktől. A magyar esettel kapcsolatban, amely a tanulmány hiányára hívja fel a figyelmet, egy interjú is készült Fazekas Andrea boltvezetővel, aki a 16. számú Karancslapujtői CBA vezetéséért felet a Palóc Nagykereskedelem Kft bukásáig. Segítségével betekintést nyerhettem a Palóc nagykereskedelem működésébe és bukásába, ezzel pedig remek példával szolgálva arra, hogy mi történik akkor, ha az adott vezető nem rendelkezik a megfelelő tudással egy vállalat irányításához. A modern világban kifejezetten sűrűvé váltak az ügyvezető váltások, így szükséges egy olyan módszer megalkotása, amely segíthet megtalálni a megfelelő utódot a vállalat számára, erre szolgálnak remek példát az említett személyiségjellemzők. Témám során megvizsgáltam az ügyvezetők közösségi médiás profiljaikat is (akik rendelkeztek vele), hogy betekintést nyerjek, milyen kommunikációt folytatnak a külvilággal, illetve a vállalataik ügyfeleivel, ezzel pedig mélyebb ismereteket szerezve kommunikációs és személyiségi jellemzőikről. A modern világban a külvilággal való kommunikáció igen fontossá vált, ezért mindenképp érdemes volt megvizsgálnom, hogy a közösség médiában mutatott profil mennyire reprezentálja, illetve befolyásolja a CEO személyiségét. 
695 |a CEO 
695 |a Hírnévmenedzsment 
695 |a Vezetői felelősség 
700 0 2 |a Szabóné Nagy Judit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/20626/1/Szakdolgozat_BA.pdf  |z Dokumentum-elérés