Kihívások és lehetőségek a magyar elektromos autók piacán

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Orbán Eszter
További közreműködők: Engelberth István
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Elektromos autók
Közösségi autózás
E-mobilitás
Elektromos közlekedés
Megújuló energiaforrások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/20656

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg20656
005 20200508132931.0
008 190508suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Orbán Eszter 
245 1 0 |a Kihívások és lehetőségek a magyar elektromos autók piacán  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Orbán Eszter 
246 1 0 |a Kihívások és lehetőségek a magyar elektromos autók piacán  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témájaként a hazai elektromos autók piacát vizsgálom. Választásom azért esett erre a témára, mert számomra a következőket mind magába foglalja: innováció, fejlődés, előre lépés, környezetvédelem, globális felmelegedés elleni küzdelem, megújuló energiaforrások használata, környezet tudatosság, e-mobilitás, önvezető autók. Az innováció, a K+F, a felhő alapú szolgáltatás, az e-mobilitás és az önvezető autók hozzá járulnak technológiai fejlettséghez egy adott országnak. S mivel technológiai orientált világban élünk, ahol a 4.0 ipari forradalom már a sarkunkban van, így nem szabad figyelmen kívül hagyni e témakört. Annak érdekében, ha időben szeretnénk bekapcsolódni az e-mobilitásba és az e-jármű értékláncba foglalkoznunk kell a magyar elektromos autók piacával. Azonban mind ezt nem tehetjük meg anélkül, hogy ne vizsgálnánk meg előtte a nemzetközi szabályozásokat, a klímaváltozással kapcsolatos rendeletet, az Európai Unió ide vonatkozó stratégiáját, Magyarország energiapolitikáját és az infrastruktúra – megújuló energia kapcsolatát. Dolgozatomban kitérek az elektromos autók fejlődésére, hogy hogyan jutottunk el a Ford T-modelltől – már másodjára is - az elektromos járművekhez. Ismertetem a különféle elektromos autó fajtákat mai márkákon keresztül. Az új típusú járművek már nem illeszkednek be teljes mértékben a jelenlegi piaci modellbe, ezért szükséges egy új környezetet felépíteni. Az elektromos közlekedés alappillérein keresztül részletesen kitérek a töltőhálózatok fizikai infrastruktúrájára, a közvetítő IT szolgáltatásokra és a szabályzó – üzleti környezetre. Mind ezt hazai adatokkal alátámasztva. Az új piaci modell és környezet egy teljesen új iparágat teremtett, az e-mobilitást. Részletesen bemutatom az e-mobilitás atmoszféráját, a különféle töltőtípusokat, az energetikai értéklánc átalakulást, az e-jármű értékláncot valamint az elektromos járművek elterjedésének okait. Ugyanitt kitérek a hazai termelt villamosenergia megoszlásra, 2018-ban eladott elektromos autók számára, egyúttal a villamosenergia és az információ áramlás kapcsolatára. Egy egész alfejezeten keresztül írom le a hazai e-mobilitás fontosabb mérföldköveit, a jelenlegi helyzetünket, a lehetséges forgatókönyveket és az e-mobilitásban való továbblépéshez szükséges intézkedéseket. Az elektromos autó használata melletti érvemet különböző autómodellek összehasonlításán keresztül illusztrálom. Összegzés képen választ adok a dolgozatom elején feltett H1 és H2 hipotézisre. H1: Magyarország készen áll az e-mobilitás második szakaszba lépésre. H2: Az e-mobilitás következtében Magyarország energiamixe megváltozik, s ezáltal energiapolitikája is átalakul. 
695 |a Elektromos autók 
695 |a Közösségi autózás 
695 |a E-mobilitás 
695 |a Elektromos közlekedés 
695 |a Megújuló energiaforrások 
700 0 1 |a Engelberth István  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/20656/1/Orb%C3%A1n%20Eszter_SZAKDOLGOZAT_Kih%C3%ADv%C3%A1sok%20%C3%A9s%20lehet%C5%91s%C3%A9gek%20a%20magyar%20elektromos%20aut%C3%B3k%20piac%C3%A1n_0504.pdf  |z Dokumentum-elérés