Eszközök használata a coachingban, a használat szempontjai, az eszközök csoportosításai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pásztóy Boglárka
További közreműködők: Zsigmond Száva
Heidrich Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Eszközök csoportosítása
Coaching
Eszköz választása
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/22824

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg22824
005 20191015140100.0
008 191015suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Pásztóy Boglárka 
245 1 0 |a Eszközök használata a coachingban, a használat szempontjai, az eszközök csoportosításai  |c Pásztóy Boglárka  |h [elektronikus dokumentum] 
246 1 1 |a Eszközök használata a coachingban, a használat szempontjai, az eszközök csoportosításai 
246 1 1 |a Using tools in coaching, rules of usage, classification of coaching tools 
520 3 |a Szakdolgozatomban arra kerestem a választ, hogy milyen szempontok segíthetnek eszközt választani egy coachnak az ülések során. Hiszen tengernyi eszköz áll rendelkezésre és célszerű lenne rendet tenni, rendszert látni, osztályozni a lehetőségeket. Mégis melyik eszközt a leghatékonyabb egy konkrét esetben használnom? Mégis mi alapján döntsek? A pszichológia nem egy kiszámítható, pontosan mérhető tudomány, de valami kapaszkodót mégiscsak hasznos lenne találni. Dolgozatomban az önreflexióról is írok: az ügyfélfolyamatok elemzése segítségével önképzési tervet dolgoztam ki. Erre a kérdésre válaszokat egy interjútól, a szakirodalom olvasásától, egy kérdőíves kutatástól vártam. Saját ügyfélfolyamataim is szolgáltattak információt, ezeket is megvizsgáltam. Elképzelésem az volt, hogy a szakirodalomban találok bizonyos szempontok szerint osztályozott eszközöket, amely csoportosításnak az a célja, hogy támpontot nyújtson gyakorlott és kevésbé gyakorlott coachoknak a megfelelő eszköz kiválasztásához. Hiszen különböző, de általánosítható helyzetekkel áll szemben egy coach, és bizonyos szempontok mindig adottak. Adott például, hogy az ügyfél minden esetben vagy férfi, vagy nő, vagy vezető, vagy beosztott, vagy mindkettő egyszerre, valamilyen nemzetiségű, korú és így tovább. A helyzetek is visszatérőek, hiszen gyakoriak a mások motiválásával, a döntéskényszerrel vagy éppen az időhiánnyal kapcsolatos témák. Adott lehet egy kérdés egy kezdő coachtól, akinek egy magyar, 60 éves, női felsővezető az ügyfele, és a cég eladása a témája, vajon milyen eszközt vessen be. Ugyanez a coach, az előbbi esetben használt eszközt használja vajon, ha egy brit, 28 éves, férfi ügyvezető keresi meg az cég eladásának a dilemmájával? Lehet- e találni valamilyen kapcsolatot, összefüggést, rendszert ezek között az adott jellemzők között? Választ találni a felvetésre egy egész csapat kutatómunkája szükséges, én csak arra teszek kísérletet, hogy átgondoljam, nekem mi segítene, megnézzem, a szakirodalom mit kínál, és megkérdezzem gyakorló szakemberek véleményét. 
695 |a Eszközök csoportosítása 
695 |a Coaching 
695 |a Eszköz választása 
700 1 |a Zsigmond Száva  |e ths 
700 1 |a Heidrich Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/22824/1/Szakdolgozat%20BGE_v%C3%A9gleges.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/22824/7/P%C3%A1szt%C3%B3y%20nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés