Az utazási irodák online marketingtevékenységének összehasonlító elemzése a fogyasztó szokások változásának tükrében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Arató Zsuzsa
További közreműködők: Sipos Erika
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:utazási iroda
Online marketing
Fogyasztói szokások
utazásszervezés és -közvetítés
IBUSZ Utazási Irodák Kft.
Sun & Fun Holidays Magyarország
Time2Travel
Neckermann Magyarország
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/2283
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozat azzal a céllal készült, hogy a fogyasztók utazási szokásainak feltérképezésével bemutassa, hogy milyen módon változott meg az utazási irodák marketingtevékenysége, melyek azok az eszközök, amelyek használatával a szolgáltatók a folyamatosan változó fogyasztói magatartására reagálni tudnak, s amelyekkel egy utazási iroda sikeres lehet a turisztikai piacon. A szerző a dolgozat során elsőként a szekunder kutatásának keretében a szakirodalmi áttekintés segítségével, a dolgozat kutatási témájának elméleti alapjait mutatja be, amelyben többek között ismertetésre kerültek a turizmus ágazat sajátosságai, jelenlegi helyzete, a magyar lakosság utazási szokásai, az aktuális online turisztikai trendek, az utazási irodák piacának bemutatása, valamint az online marketing megjelenésével, s elterjedésével végbement változások a turisztikai fogyasztók és az utazási irodák tevékenységének területén. A szerző ezt követően, a primer kutatása keretében négy utazási iroda, az IBUSZ, a Sun & Fun, a Neckermann, illetve a Time2Travel marketing szakembereivel készített interjút, akikkel az irodák online marketingtevékenységének, a fogyasztók szokásairól szerzett tapasztalatiknak, valamint az utazási szektor jövőbeni kilátásainak témáját érintették. A kutatások eredményei alapján, az utazási irodák tevékenységében további fejlesztési lehetőség az online tevékenységek még szélesebb spektrumú alkalmazása, valamint az ajánlatok integrált kampányokba való összeállítása és hirdetése, ezáltal is mind szélesebb fogyasztói kör elérése, az ismertség növelése, s ebből adódóan eredményességének és sikerességének növekedése.