Mi motiválja a gyerekeket a tanulásban? Milyen szerep jut a külső és belső indítékoknak?
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | motiváció tanulás tanítás külső és belső indíték life long learning, |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/2382 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg2382 | ||
005 | 20160303122027.0 | ||
008 | 150507suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Galambos Orsolya | |
245 | 1 | 0 | |a Mi motiválja a gyerekeket a tanulásban? Milyen szerep jut a külső és belső indítékoknak? |c Galambos Orsolya |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Szakdolgozatom témájának egy olyan pedagógiai-pszichológiai témát, a tanulási motivációt választottam, amely már igen régóta foglalkoztatja a szakmát. A motiváció nap, mint nap jelen van életünkben, nem csak a tanulás, hanem akár a munkavégzésünk során is. Kőpatakiné szavaival élve „motivál az egész világ”. Dolgozatom első részében rövid leíró, bemutató elméleti kitekintést teszek, melyben tisztázok a motivációval kapcsolatos néhány alapfogalmat. Majd a teljesség igénye nélkül, a tanulási motivációt befolyásoló, s az ahhoz köthető különböző tényezőket térképezem fel. Bővebben foglalkozom a motiváció szerepével az oktatásban, a tanulás és a tanítás szempontjából egyaránt. Kiemelt fontosságúnak tartom a család szerepét a gyermekek szocializációja során, ezért kitérek e tényező befolyásoló hatására is. A mai felgyorsult, állandóan változó világunkban alapvető elvárás mindannyiunkkal szemben a folyamatos fejlődés, ami nem valósítható meg az egész életen át tartó tanulás nélkül, ezért vizsgálom ennek feltételrendszerét is. Szakirodalmi kutatásom közben figyelemmel kísértem a tanulási motivációval kapcsolatos mások által végzett kutatásokat is, így néhányat - melyek témáját és korosztályát tekintve kapcsolódnak az általam végzett primer kutatáshoz - kiemelek közülük. A második részben foglalkozom saját konkrét primer kutatásommal, melybe két eltérő összetételű szakiskolai osztályt vontam be. Célom, hogy feltárjam a két osztály tanulmányi sikeressége mögött milyen motivációs tényezők húzódnak meg, s vizsgálom e tényezők illetve a tanulók különböző tulajdonságainak, jellemzőinek összefüggéseit. Továbbá kíváncsi voltam arra is, hogy a szakirodalmak által felvázolt tények ebben az esetben is igazolódnak-e, vagy sikerül olyan összefüggésre rávilágítani, mellyel eddig nem találkoztunk. | |
695 | |a motiváció | ||
695 | |a tanulás | ||
695 | |a tanítás | ||
695 | |a külső és belső indíték | ||
695 | |a life long learning, | ||
700 | 1 | |a Gombás Dr Judit |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/2382/1/Szakdolgozat.pdf |z Dokumentum-elérés |