Mi motiválja a gyerekeket a tanulásban? Milyen szerep jut a külső és belső indítékoknak?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Galambos Orsolya
További közreműködők: Gombás Dr Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:motiváció
tanulás
tanítás
külső és belső indíték
life long learning,
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/2382

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg2382
005 20160303122027.0
008 150507suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Galambos Orsolya 
245 1 0 |a Mi motiválja a gyerekeket a tanulásban? Milyen szerep jut a külső és belső indítékoknak?  |c Galambos Orsolya  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témájának egy olyan pedagógiai-pszichológiai témát, a tanulási motivációt választottam, amely már igen régóta foglalkoztatja a szakmát. A motiváció nap, mint nap jelen van életünkben, nem csak a tanulás, hanem akár a munkavégzésünk során is. Kőpatakiné szavaival élve „motivál az egész világ”. Dolgozatom első részében rövid leíró, bemutató elméleti kitekintést teszek, melyben tisztázok a motivációval kapcsolatos néhány alapfogalmat. Majd a teljesség igénye nélkül, a tanulási motivációt befolyásoló, s az ahhoz köthető különböző tényezőket térképezem fel. Bővebben foglalkozom a motiváció szerepével az oktatásban, a tanulás és a tanítás szempontjából egyaránt. Kiemelt fontosságúnak tartom a család szerepét a gyermekek szocializációja során, ezért kitérek e tényező befolyásoló hatására is. A mai felgyorsult, állandóan változó világunkban alapvető elvárás mindannyiunkkal szemben a folyamatos fejlődés, ami nem valósítható meg az egész életen át tartó tanulás nélkül, ezért vizsgálom ennek feltételrendszerét is. Szakirodalmi kutatásom közben figyelemmel kísértem a tanulási motivációval kapcsolatos mások által végzett kutatásokat is, így néhányat - melyek témáját és korosztályát tekintve kapcsolódnak az általam végzett primer kutatáshoz - kiemelek közülük. A második részben foglalkozom saját konkrét primer kutatásommal, melybe két eltérő összetételű szakiskolai osztályt vontam be. Célom, hogy feltárjam a két osztály tanulmányi sikeressége mögött milyen motivációs tényezők húzódnak meg, s vizsgálom e tényezők illetve a tanulók különböző tulajdonságainak, jellemzőinek összefüggéseit. Továbbá kíváncsi voltam arra is, hogy a szakirodalmak által felvázolt tények ebben az esetben is igazolódnak-e, vagy sikerül olyan összefüggésre rávilágítani, mellyel eddig nem találkoztunk. 
695 |a motiváció 
695 |a tanulás 
695 |a tanítás 
695 |a külső és belső indíték 
695 |a life long learning, 
700 1 |a Gombás Dr Judit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/2382/1/Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés