A vállalati fenntarthatóság környezeti dimenziója

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bujna Bettina
További közreműködők: Győri Dr. Zsuzsanna
Herner Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Fenntarthatóság
Gyorsétterem
Plastic Strategy
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/25146
Leíró adatok
Kivonat:Napjaink talán legégetőbb kérdései közé tartozik a klímaváltozás, amely egy rendkívül összetett folyamat. A sok kiváltó ok közül talán a legszembetűnőbbet, a műanyagszennyezést választottam. Dolgozatom ötletét az új Európai Uniós irányelv, a Plastic Strategy adta, amely 2021-től a műanyagcsomagolások újrahasznosíthatóságát és az egyszerhasználatos műanyagok forgalmazását szabályozza. A kezdeményezés elindíthat minket a fenntartható fejlődés útján, de vajon a nagyvállalatok hogyan vélekednek a változásról? Ezen kérdésen elindulva úgy gondolom, hogy a legjobb választ egy gyorsétteremhálózat vizsgálata adhatná. Vizsgált kérdések a következők: A Burger King képes lehet megfelelően reagálni a változásra? Ha igen, miként? Országos szinten a fogyasztók képesek/hajlandóak nyomatékosan befolyásolni a menedzseri döntéseket? Létezik olyan megoldás, amely mindkét fél számára elfogadható és egyben fenntartható is?