Stratégiaalkotás szolgáltató vállalatnál

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vidó Dalma Vanda
További közreműködők: Kozák Dr. Tamás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elemzési módszerek
statisztika
stratégia
szolgáltatás
versenyképesség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/25823
Leíró adatok
Kivonat:A Lignum Hotel stratégiaalkotásáról szóló dolgozatom megírása során igyekeztem minden befolyásoló tényezőt figyelembe venni, hogy cég számára a versenyképesség megtartásához sikeres, nyereségorientált, a vállalat irányításának alapját képező működési stratégiát határozzak meg. Ugyanakkor a cél nem csak a szakmai életbe való bekapcsolódási alkalmasságom bizonyítása és a dokumentum megírása, hanem egy valódi terv megalkotása, amely irányt ad a képességek kiépítéséhez és az üzleti tervek megvalósításhoz. A szakdolgozat első részében az irodalomjegyzékben is megjelölt források felhasználásával mutattam be a stratégiaalkotás elméleti alapjait. A választott szálláshely-szolgáltató vállalat részletes bemutatása után a saját készítésű, vendégelégedettségi kérdőívemre kapott válaszokat elemeztem, mely eredményei a vezetőség számára is fontos információkat tartalmazhat, illetve a kérdőív a szükséges módosítások, javítások elvégzése után a jövőben rendszeresen felhasználható a vendégértékelések mérésére, a folyamatos változó igények és a fizetési hajlandóság megállapításához. A hotel környezetelemzése során figyelembe vettem minden olyan tendenciát, amelynek szerepe meghatározható lehet a vállalat működése során. A mikrokörnyezet vizsgálatakor Porter öttényezős versenyelőny modellt és konkurenciaanalízist készítettem, hogy mely piaci szereplők tekinthetőek tényleges versenytársnak. A SWOT analízisben összegyűjtöttem és részleteztem a vállalat erősségeit, amely versenyelőnyöket jelenthetnek a cég számára, a gyengeségeit, a felhasználható lehetőségeit, illetve az őt érintő fenyegetettségeket és azok hatásait. Ezt követően, a 7. fejezetben a Lignum Hotel PMS rendszerét és értékesítéssel kapcsolatos módszereit taglaltam. 2020. márciusában kialakult koronavírus járványhelyzet miatt a stratégia teljes újragondolására volt szükség. Kiemelt figyelmet kell fordítani a higiéniai előírások betartására a szálloda alkalmazottai és vendégei egészségének megóvása érdekében, illetve a vendégforgalom növeléséhez erős kommunikációs stratégia kidolgozására van szükség. A „Következtetések, javaslatok” fejezetben kifejtett járványhelyzet alatti és utáni intézkedések megvalósítása segítséget nyújthat a sikeres, nyereséges működés helyreállításához. Reményeink szerint a turizmus fokozatos újraindításával a desztinációban hamarosan ismét megjelennek a vendégek és igénybe veszik a szálloda által nyújtott szolgáltatásokat, hisz ez a szektor biztosítja több tízezer miskolci és Miskolc-környéki lakos közvetlen megélhetését is. Örömmel értesültem róla, hogy a tájékoztató e-mailek, social media bejegyzések közzététele új foglalásokat eredményezett és egyre növekvő számban érdeklődnek az újranyitással kapcsolatos információkról, kedvezményekről. Bízom abban, hogy kidolgozott terveim, ötleteim megvalósításra kerülnek és lehetőséget kapok a vállalatnál egyéb kutatásokban való részvételre, további feladatok elvégzésére, illetve eddigi munkáimnak és szerzett tapasztalataimnak köszönhetően előléptetésre, front office manager pozíció betöltésére.