Minőségmenedzsment és a vendégelégedettség összefüggéseinek vizsgálata a hazai szállodákban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Selényi Katalin
További közreműködők: Szalók Dr. Csilla
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói elégedettség
intézményi minőségmenedzsment
lojalitás
minőségbiztosítási eljárások
minőségbiztosítási rendszer
szállodaipar
vásárlói elégedettség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/25840

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg25840
005 20200901141344.0
008 200702suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Selényi Katalin 
245 1 0 |a Minőségmenedzsment és a vendégelégedettség összefüggéseinek vizsgálata a hazai szállodákban  |c Selényi Katalin  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témája a Minőségmenedzsment és a vendégelégedettség összefüggéseinek vizsgálata a hazai szállodákban. Választásom – amely a szolgáltatásminőség és a vevőelégedettség kapcsolata- motivált, hogy magam is szolgáltató szektorban – bankszektor - dolgozom, ahol kiemelt figyelmet fordítunk az ügyfél elégedettségére.Kíváncsi voltam, hogy a leginkább a pihenést, kikapcsolódást támogató kereskedelmi szálláshelyeken mindez, hogy valósul meg. Alapvető feltételezésem az, hogy erre még nagyobb hangsúlyt kell fektetni, mint más szolgáltató szektorokban, mivel elsősorban a szabadidő megfelelő eltöltése a fő motiváció. Első állításomat azaz, hogy A vendégek által értékelt szállodai minőségdimenziók – komplexitásuk és sajátos minőségérzékenységük miatt - eltérő fontosságúak, a kutatási eredmények igazolták, párhuzamban voltak a szekunder kutatások eredményével. Másodsorban elemeztem, hogy Az érzékelt magasabb szállodai minőség magasabb vendégelégedettséghez vezet. A kérdőív válaszainak elvárásokra vonatkozó állításait összehasonlítottam a szállodában érzékelt teljesítményre adott minősítéssel. Amennyiben a várakozások harmóniában voltak az észlelt minőséggel, úgy az elégedettségi értékek is emelkedtek. A következő állítás a A szálloda kiválasztásnál a vendég számára fontos szempont lehet a szálloda besorolása, díjai elismerései és az ebben rejlő üzleti potenciált vizsgáltam. Míg a szálloda besorolása választási szempont volt a vendégeknek, úgy az elnyert díjak, elismeréseknek nem volt különösebb vonzereje. Kutatási minta meghatározásakor – a saját kapcsolati rendszerem által – olyan személyeket, csoportotokat választottam, akik rendszeresen utaznak, szállodában szállnak meg, tapasztalattal rendelkeznek a dolgozat témáját illetően.  A 200 kitöltött kérdőívből 194 volt értékelhető. A Gap-elemzés alapján a személyzettel szembeni elvárások esetében volt az egyik legnagyobb rés. Ennek orvoslására megfelelő szakmai képzések, dolgozói lojalitást növelő programok, karrier tervek és rögzített minőségi/etikai kódexek és a panaszkezelés kiemelt szerepe szolgálhat megoldásául.  A minőségi díjak kapcsán, azt gondolom, hogy szakmai szervezetek feladata, hogy vonzóvá, érdekessé, „fancy-vé”, átláthatóvá teszik az értékelési szempontjaikat, úgy a vendégek figyelmét is felkelti majd az elismerésekben rejlő marketing eszköz. Bizonyítást nyert, hogy a kutatási téma bőven rejteget még lehetőségeket. Megfelelő szegmentációval, a minőségi elemek kombinációjával még pontosabb képet kaphatunk a vendégek igényeiről. Hiszem azt, hogy a legjobb reklám a „szájmarketing”, amely alapvetően a dolgozók elkötelezettségéből kell, hogy eredjen. Ezt csak megfelelő figyelemmel, tudatossággal, a kollégák megbecsülésével, szakmai egyeztetésekkel és nem utolsó sorban egy jól megválasztott minőségbiztosítási rendszerrel érhetjük el. 
695 |a fogyasztói elégedettség 
695 |a intézményi minőségmenedzsment 
695 |a lojalitás 
695 |a minőségbiztosítási eljárások 
695 |a minőségbiztosítási rendszer 
695 |a szállodaipar 
695 |a vásárlói elégedettség 
700 1 |a Szalók Dr. Csilla  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/25840/1/Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/25840/2/Mell%C3%A9klet.pdf  |z Dokumentum-elérés