Partnerkapcsolati hálózat vizsgálata a Siemens Energy Kft. keretein belül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kelemen Dominika Korina
További közreműködők: Király Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:logisztika
megrendelés(ek)
partnerkapcsolat(ok)
árképzési stratégiák
üzleti partneri környezet
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/25852

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg25852
005 20200922120856.0
008 200702suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kelemen Dominika Korina 
245 1 0 |a Partnerkapcsolati hálózat vizsgálata a Siemens Energy Kft. keretein belül  |c Kelemen Dominika Korina  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatom első felében arra törekedtem, hogy bemutassam a szakdolgozat elméleti hátterét. Ennek keretein belül ismertettem a logisztika alapfogalmait, illetve bemutattam a logisztika céljait. Az SCOR modell segítségével szemléltettem a logisztika menedzsmentfolyamatait, majd a beszerzési folyamatot és az beszerzéshez kapcsolódó kapcsolatmenedzsmenttel kapcsolatos stratégiai lépéseket kiemelve vizsgáltam. A dolgozat gyakorlati részében bemutattam a Siemens Energy Kft. rövid történetét és a vállalat sajátosságairól is ejtettem néhány szót. Az ezt követő fejezetekben primer kutatást végeztem a szervezet beszerzési folyamatairól, a beszerzés szintjeinek feladatairól és a kapcsolatmenedzsmentről, párhuzamot vonva az előzetesen bemutatott elméleti háttérrel. A következő fejezetben ismertettem a szervezet beszállítói kapcsolatait, rávilágítottam a kiválasztási eljárás folyamatára, a beszállítókkal szemben támasztott elvárásokra. A „Beszállítói kapcsolatok” fejezetben kitértem a cég által használt portálokra és programokra, valamint a beszállítói értékelő rendszerre is. A következő fejezetben részletesen boncolgattam az üzem szállítói kapcsolatait, kezdve a kiválasztási folyamattal, majd folytattam a különböző áruszállítási módok jellemzőivel és az ehhez kapcsolódó partnerkapcsolatokkal. Ezek után szemléltettem azokat a stratégiai lépéseket, amelyeket a cég alkalmaz a fuvarozókkal szemben elégedetlenség esetén. A „Megrendelői kapcsolatok” fejezetben ismertettem az előzőekhez hasonlóan a kiválasztási procedúrát, a szerződéskötés módjait, valamint bemutattam a vevőgondozás és a szállítás során felmerülő stratégiai kérdéseket. Minden kapcsolattípusnál szerettem volna mindkét fél oldalát vizsgálni, hiszen az együttműködés célja mindkét partner elégedettsége. Végül a stakeholder elemzés elméleti hátterét fejtettem ki, mely biztosította számomra a későbbiekben szükséges tudást a gyakorlatban elvégzett stakeholder analízis véghezviteléhez. Az analízis során kiderült számomra, amit a vállalatnál korábban eltöltött gyakorlati időm alatt is tapasztaltam, hogy a szervezet remek kapcsolatot ápol a partnereivel. Az elemzés végére ráleltem olyan partnerekre, amelyekkel a partnerkapcsolati viszony javítására lenne lehetőség és szükség. Következőként olyan javaslatokkal álltam elő a partnerkapcsolat elmélyítésére, amelyek úgy gondolom, hogy könnyen implementálhatóak a Siemens Energy Kft. mindennapi életébe. Számomra ez a kutatás rengeteg új ismeretet hozott, rettentő hasznosnak és érdekesnek tartom a dolgokat, amelyeket a szakdolgozat írása közben tanultam. Remélem, hogy következtetéseimmel és javaslataimmal hozzájárultam a vállalat sikereihez. 
695 |a logisztika 
695 |a megrendelés(ek) 
695 |a partnerkapcsolat(ok) 
695 |a árképzési stratégiák 
695 |a üzleti partneri környezet 
700 1 |a Király Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/25852/1/Partnerkapcsolati%20h%C3%A1l%C3%B3zat%20vizsg%C3%A1lata%20a%20Siemens%20Energy%20Kft.%20keretein%20bel%C3%BCl.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/25852/2/20200511084616.pdf  |z Dokumentum-elérés