Az OTA-k befolyása a budapesti szállodapiacon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Deák Lilla Anna
További közreműködők: Jancsik András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Budapest
márka
online értékesítés
szállodaipar
utazási irodák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/25858

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg25858
005 20200901142815.0
008 200702suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Deák Lilla Anna 
245 1 3 |a Az OTA-k befolyása a budapesti szállodapiacon  |c Deák Lilla Anna  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozat témája az online utazási irodák (Online Travel Agency, OTA) és a budapesti szállodapiac kapcsolatának bemutatása. A dolgozat szerzője arra kíváncsi, hogy mennyire függenek a szállodák ezektől a piaci szereplőktől, és vissza lehet-e szorítani az OTA-kat az értékesítésben.A dolgozat célja bemutatni az online utazási irodák létrejöttét, működését és a szállodai értékesítésre gyakorolt hatásukat. Ismerteti a piacvezető online utazási irodák, a Booking.com és az Expedia működését. Emellett ismertetésre kerül a billboard effektus lényege és a szállodaiparban jelenleg legnagyobb problémának tartott árparitás kérdése is. Ezt követően a nemzetközi lánchoz tartozó szállodák és az önálló szállodák közötti különbséget mutatja be a szerző. Emellett a tanulmányból megismerhető részletesen a Mellow Mood Hotels cégcsoport működése és értékesítési gyakorlata, illetve a cégcsoport által üzemeltetett, a Hyatt brandhez tartozó Párisi Udvar Hotel Budapest is. Ez azért fontos, mert a magyar szállodacsoport által üzemeltett szállodák lesznek a példák, hogy bemutassák a kutatásban a budapesti piacon jelen lévő szállodák együttműködését a piacvezető online utazási irodákkal.A dolgozat fő kérdése az, hogy vissza lehet-e szorítani az OTA-kat a budapesti piacon, vagy sem. Befolyásoló tényező-e a nemzetközi márkához való tartozás, vagy sem? A tanulmány a Covid–19 vírus okozta világjárvány előtti helyzetre fókuszál, annak a turizmusra gyakorolt hatásaira nem tér ki. 
695 |a Budapest 
695 |a márka 
695 |a online értékesítés 
695 |a szállodaipar 
695 |a utazási irodák 
700 1 |a Jancsik András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/25858/1/De%C3%A1k%20Lilla%20Anna%20Az%20OTA-k%20befoly%C3%A1sa%20a%20budapesti%20sz%C3%A1llodapiacon.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/25858/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1si%20k%C3%A9relem%20CTLVGT.pdf  |z Dokumentum-elérés