Az éttermi arculat és az elvárt szolgáltatásminőség összefüggéseinek vizsgálata

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szücs Henrietta
Other Authors: Debreceni János
Format: Thesis
Kulcsszavak:arculat - image
belső design
koncepció
szolgáltatás
szolgáltatásminőség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/25886
Description
Abstract:Az éttermi arculat és az elvárt szolgáltatásminőség összefüggéseinek vizsgálata című szakdolgozat azt taglalja, hogy egy vendéglátóhely arculata mennyiben befolyásolja a betérő vendégek által elvárt szolgáltatás minőségét, az elvárt árszínvonalat és ezek összefüggéseit. Dolgozat az alábbi kutatási kérdésekre keresi a választ:-       A belső tér kialakítása alapján azonosítja-e be a vendég a hely minőségét és árát?-       Belső dizájnnal lehet-e a vendéglátóhely fogyasztói körét szűkíteni? -       A belső tér kialakításának és koncepció egyes elemeinek, - mint például a tálalás - meghatározó szerepe van-e a vendéglátóegységről alkotott vélemény kialakulásában? -       Az éttermek neve alapján megállapítható-e a vendéglátóhelységek koncepciói?A kutatási kérdések vizsgálatát mély interjú és kérdőíves kutatás válaszai segítették. A dolgozat első felében pedig szekunder kutatással vizsgáltam meg a témakört. A dolgozat végeredménye, a kutatási kérdések válaszai az részben elvártól eltérő volt.Dolgozatom elkészítése közben, 2020 márciusában Magyarországon, kihirdetésre került egészségügyi vészhelyzet kényszerűen megváltoztatta a vendéglátóhelyek működést, az emberek külső helyeken történő étkezési szokásait. A szakdolgozatban tárgyaltak a vészhelyzet előtti trendeket, szokásokat vizsgálja, következések is arra az időszakra vonatkoznak.