Fenntarthatóság a szállodaiparban - az Accor szállodalánc környezetvédelmi programja

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Magony Julianna
További közreműködők: Petykó Dr. Csilla
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntartható fejlődés
fenntarthatóság
környezetvédelem
szállodaipar
turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/25890

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg25890
005 20200922114640.0
008 200702suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Magony Julianna 
245 1 0 |a Fenntarthatóság a szállodaiparban - az Accor szállodalánc környezetvédelmi programja  |c Magony Julianna  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Napjainkban egyre inkább bővül az a fogyasztói réteg, aki figyelmet fordít a fenntarthatóságra, ami a szálláshely kiválasztásánál is szempontot jelent. Ezenkívül a kínálati oldalon is megjelennek a fenntarthatósági törekvések, minden nagyobb szállodaláncnak van már környezetvédelmi programja. Ebben a dolgozatban a szállodákra vonatkozó, a fenntartható üzemeltetéssel kapcsolatos követelmények, illetve a "zöld" minősítések hatásának vizsgálatát tűztem ki célul. Mivel az Accor szállodalánc elsőként kötelezte el magát a fenntartható szállodaüzemeltetés mellett, dolgozatomban nagy szerepet kap a Planet 21 nevű programjuk ismertetése. Kvantitatív kutatás keretében megvizsgáltam a nemzetközi turizmus fontos mérőszámait, rávilágítva ezzel a szektor jelentőségére.  „Desk research” kutatás keretében tanulmányoztam a hazai jogszabályokat, rendeleteket, valamint mind a hazai, mind pedig a nemzetközi minősítési rendszereket. Adatelemzéssel a hazai „zöld” szállodák területi eloszlását, illetve a pályázat nyerteseinek változását elemeztem. Primer kutatásom keretében pedig a fenntartható szállodaüzemeltetés nehézségeire kerestem a választ, valamit azt vizsgáltam, hogy milyen mértékben jelent versenyelőnyt ha egy szálloda környezettudatosan működik. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a legnagyobb nehézség az anyagiakban és az akarat hiányában rejlik, ám ez enyhíthető lenne a szállodák vezetőinek megfelelő motiválásával és különböző engedmények (pl. adócsökkentés) felajánlásával. Jelenleg a különböző "zöld" minősítések nem közvetlenül és azonnal jelennek meg versenyelőnyként. Ahhoz, hogy valódi versenyelőnnyel járjon, szükség lenne a zöld értékek sokkal nagyobb fokú kommunikálására, amellyel konkretizálhatóak lennének az előnyök a többi szállodával szemben. 
695 |a fenntartható fejlődés 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a környezetvédelem 
695 |a szállodaipar 
695 |a turizmus 
700 1 |a Petykó Dr. Csilla  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/25890/1/Szakdolgozat%202020.pdf  |z Dokumentum-elérés