Szállodaipari marketing eszközök vizsgálata a Marriott International hűségprogramján keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Illik Dóra
További közreműködők: Sipos Erika
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:lojalitás
marketing
személyre szabott szolgáltatás(ok)
szállodaipar
szállodák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/25943

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg25943
005 20200922102324.0
008 200703suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Illik Dóra 
245 1 0 |a Szállodaipari marketing eszközök vizsgálata a Marriott International hűségprogramján keresztül  |c Illik Dóra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban a szállodák marketingtevékenységét, illetve az ahhoz kapcsolódó marketing eszközöket vizsgáltam a Marriott BonvoyTM törzsvásárlói program példáján keresztül. Ahogyan kiderült, a hűségprogram is önmagában egy fogyasztásösztönző marketing módszer, amely nagy mértékben hozzájárul a szállodalánc bevételeihez. A dolgozat elején ismertettem a marketing fogalmát, folyamatát, és jelentőségét a szállodaiparban. Ezt követően kitértem a marketingstratégia fontosságára, ugyanis a marketing eleminek összehangolása, és az azokkal való tevékenykedés járul hozzá a sikerhez. A stratégia bemutatása után részletesen tanulmányoztam a marketing-mix elemeit, a termék-, ár- és kommunikációs politika komponenseit. Miután a marketing és elemeinek általános prezentálása megtörtént, konkrét marketingeszközök lényegességére hívtam fel a figyelmet, amelyeket a Marriott International szállodalánc is előszeretettel alkalmaz. A szállodák által alkalmazott marketingeszközök vizsgálatát követően áttértem a Marriott International nagyvállalkozás prezentálásra, azon belül is a Marriott BonvoyTM hűségprogram boncolgatására. Ennek a nagy fejezetnek a keretein belül munkám bepillantást nyújtott a szállodalánc történetébe, jelenlegi piaci helyzetébe, illetve márkáinak besorolásába. Ezután került sor a hűségprogram elemzésére, kezdve annak megalakulásával. Később a pontszerzés és –beváltás számos eshetősége körvonalazódott, majd a program saját termékei - a különböző típusú Marriott kártyák és a Marriott BonvoyTM Applikáció – váltak ismertté. A fejezet végén a Marriott törzsvásárlói programját hasonlítottam össze a Wyndham Rewards és a Sonesta Travel Pass programokkal. A hűségprogram taglalását követően visszatértem a társaság helyzetére, és diagramokon szemléltettem az elmúlt 6 év során végbemenő növekedést. Végezetül sorra vettem azokat a cég által alkalmazott marketing eszközöket, amelyeket a kutatás során ismertem meg. Szintén ebben a fejezetben írtam le az interjú folyamán megszerzett információkat, amelyek azt támasztják alá, hogy a szállodák életében marketingtevékenység domináns szerepet tölt be. Munkám lezárásaként kerültek felvázolásra azon következmények, amelyeket kutatásom során vontam le, illetve javaslatok, amelyek véleményemet reprezentálják. 
695 |a lojalitás 
695 |a marketing 
695 |a személyre szabott szolgáltatás(ok) 
695 |a szállodaipar 
695 |a szállodák 
700 1 |a Sipos Erika  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/25943/1/Illik_D%C3%B3ra_EUMCFS_TV.pdf  |z Dokumentum-elérés