A franchise jövője a vendéglátásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pleszel Kristóf
További közreműködők: Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális jövő
franchise
turizmus
vendéglátás
vendéglátóipar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/25977

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg25977
005 20200922101632.0
008 200703suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Pleszel Kristóf 
245 1 2 |a A franchise jövője a vendéglátásban  |c Pleszel Kristóf  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatom témája a franchise jelenléte vendéglátásban és annak jövőbeli fejlődésének körülményei, feltételei. Áttekintem a múltját, és azokat a jellemzőket, amelyek sikeres üzleti modellé tették. Megvizsgálom, hogy melyek azok az elvárások, trendek amiket, jelen franchise vendéglátó helyei nem hagyhatnak figyelmen kívül. Ezek egyike az új terjeszkedési formák, az összetett franchise-tól az „alkalmazottból franchise tulajdonos” modellig. Az új elvárásokkal bíró digitális generáció megjelenése kihívás elé állítja szolgáltatói egységeket: a legújabb technológiai eszközök alkalmazása, az etikus és egészségtudatos fogyasztó igényeinek ismerete és elfogadása a fejlődés feltétele. Napjainkban a vendéglátó egységek egyik legdinamikusabban fejlődő szektora a kávéházak. Miután megvizsgálom népszerűségük legfontosabb összetevőit, egy kávéház látogatási szokásokat felmérő kérdőívvel próbálom igazolni azokat a trendeket, amelyek elengedhetetlenek a későbbi fejlődésükhöz, üzletpolitikájuk alakulásához. A 23 kérdésből álló kérdőív kitöltése online és anonim történt. A kutatásom eredményeit összevetve a szakirodalommal, világossá válik, hogy a minőség folyamatos fenntartása, a helyszín körültekintő kiválasztása, az olyan technológiai eszközök alkalmazása, mint az érintőképes kioszkok, online rendelés bővítése nélkülözhetetlen eleme lesz a fejlődésnek. A fogyasztó etikai szempontjainak és a fenntarthatóság támogatása sem elkerülhető szempont az egységek számára. A franchise ismerete különösen fontos lehet most, egy közelgő válság idején, hiszen kevésbé kockázatos a többi vállalkozásnál, szaktudást, támogatást kaphat a tapasztalat nélküli vállalkozó is. Az új trendek ismerete pedig létfontosságú a vállalkozások számára, ha sikeressé akarjuk tenni őket.  Ha pedig a piac legújabb trendjeit is jól ismerjük, ez a vállalkozásfajta biztos üzleti sikert biztosíthat számunkra. 
695 |a digitális jövő 
695 |a franchise 
695 |a turizmus 
695 |a vendéglátás 
695 |a vendéglátóipar 
700 1 |a Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/25977/1/Pleszel%20Krist%C3%B3f_%20WHYG2H_Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés