DQ, a digitális intelligencia
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | DQ Project DigKomp digitalizáció digitális intelligencia digitális kompetencia keretrendszer digitális stratégiák informatikai műveltség |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/25989 |
Kivonat: | Szakdolgozatomban a világ digitális fejlődésének során előtérbe kerülő digitális intelligencia bemutatásával, illetve ennek a képességnek a fontosságára való felhívással foglalkozom. A XXI. század digitális forradalma egyaránt hatással van a társadalomra és a gazdaságra, hiszen a tanulásban, a munkában, az üzleti- és hivatalos ügyek intézésében, valamint a kapcsolattartásban is egyre nagyobb szerepet kap a digitalizáció. A szakirodalmi áttekintés során bemutatom hogyan alakult át a kultúra és a műveltség fogalma, az ismeretszerzés eszközei, valamint hogyan alakultak ki új intelligenciaformák az ipari forradalmak hatására. Szekunder kutatásomban a dokumentumelemzés módszerét alkalmazva bemutatom a délkelet-ázsiai kutatóközpont, a DQ Project programját, munkásságát, és törekvéseit egy globális szabvány létrehozására a digitális intelligencia oktatásához és tájékoztatáshoz. Ismertetem a digitális intelligencia készségeket, amelyeket meg kell tanulnunk a sikeres digitális léthez. Ezt követően a hazai digitális fejlődés érdekében alkotott stratégiákkal foglalkozom, majd elemzem a Világgazdasági Fórum jelentése alapján a digitalizáció hatását a munkaerő piaci helyzetre, illetve a DESI Index legfrissebb adatainak felhasználásával bemutatom a magyar digitális gazdaság versenyképességét. Végezetül a hazai digitális stratégiák eddig elért eredményeit ismertetem. Mivel dolgozatom témáját úgy próbáltam kiválasztani, hogy az aktuális és fontos legyen, meglepett, hogy a végére érve egy olyan világméretű probléma jelentkezett, ami a leginkább indokolttá teszi a digitális képességek meglétét. Ez a COVID-19. Egészségünk védelme érdekében a személyes, közvetlen kapcsolattartás kerülése miatt a digitális forma lépett előtérbe mindenütt, ahol ez megvalósítható. Az oktatás és a hivatalos ügyek intézése valóban digitálissá alakult, a munkahelyek döntő többsége úgy tudott fennmaradni és tovább működni, ha home-office lett a foglalkoztatási forma. |
---|