DQ, a digitális intelligencia
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | DQ Project DigKomp digitalizáció digitális intelligencia digitális kompetencia keretrendszer digitális stratégiák informatikai műveltség |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/25989 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg25989 | ||
005 | 20200922101120.0 | ||
008 | 200703suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Szaszák Bence | |
245 | 1 | 0 | |a DQ, a digitális intelligencia |c Szaszák Bence |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Szakdolgozatomban a világ digitális fejlődésének során előtérbe kerülő digitális intelligencia bemutatásával, illetve ennek a képességnek a fontosságára való felhívással foglalkozom. A XXI. század digitális forradalma egyaránt hatással van a társadalomra és a gazdaságra, hiszen a tanulásban, a munkában, az üzleti- és hivatalos ügyek intézésében, valamint a kapcsolattartásban is egyre nagyobb szerepet kap a digitalizáció. A szakirodalmi áttekintés során bemutatom hogyan alakult át a kultúra és a műveltség fogalma, az ismeretszerzés eszközei, valamint hogyan alakultak ki új intelligenciaformák az ipari forradalmak hatására. Szekunder kutatásomban a dokumentumelemzés módszerét alkalmazva bemutatom a délkelet-ázsiai kutatóközpont, a DQ Project programját, munkásságát, és törekvéseit egy globális szabvány létrehozására a digitális intelligencia oktatásához és tájékoztatáshoz. Ismertetem a digitális intelligencia készségeket, amelyeket meg kell tanulnunk a sikeres digitális léthez. Ezt követően a hazai digitális fejlődés érdekében alkotott stratégiákkal foglalkozom, majd elemzem a Világgazdasági Fórum jelentése alapján a digitalizáció hatását a munkaerő piaci helyzetre, illetve a DESI Index legfrissebb adatainak felhasználásával bemutatom a magyar digitális gazdaság versenyképességét. Végezetül a hazai digitális stratégiák eddig elért eredményeit ismertetem. Mivel dolgozatom témáját úgy próbáltam kiválasztani, hogy az aktuális és fontos legyen, meglepett, hogy a végére érve egy olyan világméretű probléma jelentkezett, ami a leginkább indokolttá teszi a digitális képességek meglétét. Ez a COVID-19. Egészségünk védelme érdekében a személyes, közvetlen kapcsolattartás kerülése miatt a digitális forma lépett előtérbe mindenütt, ahol ez megvalósítható. Az oktatás és a hivatalos ügyek intézése valóban digitálissá alakult, a munkahelyek döntő többsége úgy tudott fennmaradni és tovább működni, ha home-office lett a foglalkoztatási forma. | |
695 | |a DQ Project | ||
695 | |a DigKomp | ||
695 | |a digitalizáció | ||
695 | |a digitális intelligencia | ||
695 | |a digitális kompetencia keretrendszer | ||
695 | |a digitális stratégiák | ||
695 | |a informatikai műveltség | ||
700 | 1 | |a Keszei Barbara |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/25989/1/Szasz%C3%A1k_Bence_szakdolgozat.pdf |z Dokumentum-elérés |