A magyar alapfokú oktatás vizsgálata a rendszerváltástól napjainkig - A túrkevei Petőfi Sándor Általános Iskola jelenlegi tapasztalatainak feldolgozása alapján
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | integráció interjúk iskola közoktatás oktatási intézmények pedagógusok rendszerváltás település távoktatás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/26118 |
Kivonat: | Túrkeve város elhelyezkedéséből adódóan, és kistelepülés révén több hátránnyal is küzd a szomszédos városokkal szemben. Az egyik legnagyobb nehézség a településen a nagymértékű munkanélküliség és ezáltal kialakult társadalmi és szocikulturális különbségek. A másik számottevő probléma, hogy a város lakónépessége az elmúlt években folyamatosan csökkent. A kevés munkalehetőség miatt, a település nem tudja a városban tartani az ifjúságot. Ezért a fiatalabb generáció elvándorlása Túrkeve elöregedéséhez vezetett. Az egyre csökkenő létszámú kisváros problémáiból az iskola sem tudja magát kivonni. Az utóbbi évtizedben kevesebb gyermek született, és a munkahelyek hiányából adódóan sokan elköltöztek a településről. Mindez évek óta pedagógus hiányhoz és tanulólétszám fogyatkozáshoz is vezetett. A gyermek és a pedagógus létszám csökkenése miatt évtizedek alatt az általános iskolák intézményei teljesen átalakultak a településen.Jelenleg a városban két általános iskola működik, amelyből az egyik a Petőfi Sándor Általános Iskola, a másik az egyházi fenntartású református iskola. Az említett intézmények közül a Petőfi Sándor Általános Iskolára vonatkozóan gyűjtöttem információkat Túrkeve oktatásával kapcsolatban. |
---|