A TripAdvisor használatának vizsgálata a turisták, valamint a vendéglátóipari egységek szemszögéből

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Vivien
További közreműködők: Kovács Edina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bizalom
e-WOM
felelős turista
fogyasztói magatartás
vendéglátás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/26224
Leíró adatok
Kivonat:Kutatásaim során a turisták és a turizmusban résztvevő vendéglátóipari egység hozzáállását vizsgáltam a TripAdvisor utazási oldalhoz.Jelen dolgozatom célja az volt, hogy összefoglaljam azokat a tudományos tényeket, amelyek a hagyományos-, illetve az interneten terjedő szóbeszéddel kapcsolatosak, és ezek gyakorlatban való alkalmazásait néhány kiválasztott szemszögből tanulmányozzam.Kutatásaim céljai között szerepelt ezen tények turizmusra gyakorolt hatásai, mind fogyasztói, mind szolgálatói oldalról megvizsgálva. A folyamat alatt többféle módszer került alkalmazásra, hogy mindél pontosabban elemezhessem és értékelhessem a piac fogyasztóinak magatartásformáit.Elsőként mélyinterjú keretein belül megkérdeztem olyan budapesti éttermeket, amelyet aktívan jelen vannak az oldalon, hogy az ő mindennapi életüket hogyan befolyásolja az alkalmazás. A vélemények megosztóak, vannak, akik ezt kellemetlen teherként fogják fel és teljességgel kiszolgáltatottnak érzik magukat; mások pedig nagyszerű lehetőséget látnak benne, hogy az ideérkező turisták megtalálják kínálatukat, és a felületükön található véleményezések alapján őket válasszák. Ennek érdekében kisebb-nagyobb módosításokat is hajlandóak eszközölni, attól függően, hogy mire van lehetőségük, mi a profiljuk és mennyire tarják számottevőnek az értékelések átlagpontszámát.A következő, fókuszcsoportos beszélgetések során azt vizsgáltam, hogy a felhasználók hogyan viszonyulnak ilyen internetes felületekhez, pontosabban az ott olvasható ajánlásokhoz. A felhasználók bizalmát több tényező is befolyásolja, ám mindenkinek megvannak a saját, bevált keresési taktikái, ha utazás során a TripAdvisor alkalmazására kerül a sor. A vásárlás utáni wom és e-wom összhangját is közelebbről tanulmányoztam, ahol alanyaim alátámasztották azt az állítást, miszerint ezek általában szinkronban vannak, viszont nem feltételei egymásnak.A kérdőíves megkérdezésekhez azért folyamodtam, hogy egy új aspektusból is feltárhassam a felhasználási szokásokat. Itt világossá vált, hogy minden generációnak egyedi, alaposan megindokolt magyarázata van arra, hogy miért, vagy éppen miért nem használja a TripAdvisort utazásai során. Emellett azt is bizonyította, hogy áttekinthetőbb és logikailag jobban alátámasztható, ha az utazási szokásaik szerint kategorizáljuk a közönséget. Tehát, a beérkezett űrlapokból kiderült, hogy minél többször utazik – turistaként – egy egyén, annál többet használja a TripAdvisor alkalmazást, és annál biztosabb is, hogy ismeri.A szekunder és primer kutatások alapján javaslatokat alakítottam ki a vállalatok marketingstartégiájának segítéséhez és a TripAdvisor felületén való apróbb, hasznos módosításokra.