A hivatásturizmus helyzete Magyarországon és annak bemutatása a Mamaison Hotel Andrássy**** példáján keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kis Angéla Dalma
További közreműködők: Karsai Dr. Árpád
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:MICE
hivatásturizmus
konferencia turizmus
turizmus
üzleti turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/26239
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom célja az volt, hogy a rendelkezésemre álló nemzetközi és hazai szekunder kutatások alapján és az általam választott Mamaison Hotel Andrássy**** elemzése alapján ismertessem a hivatásturizmus helyzetét mind nemzetközi, mind hazai tekintetben. Az alapvető fogalom-meghatározások segítették első sorban a téma megértését. A turizmus és azon belül is a MICE piac elérhető statisztikái és nemzetközi adatai alapján utóbbi évtizedek alatt dinamikus fejlődésen ment keresztül. A dolgozatom célja az volt, hogy a fent említett anyagok alapján következtetéseket vonjak le és javaslatokat tegyek a jövőre vonatkozólag. A dolgozatom első részében a forrásaim segítségével az elméleti áttekintést írom le, amely tartalmazza a hazai és nemzetközi hivatásturizmus fogalmát, részletes ismertetését, a hivatásturizmusra jellemző trendeket és tendenciákat, illetve a jövőre vonatkozó helyzetet is tanulmányozom. A szakdolgozatom második felében az általam választott Mamaison Andrássy Hotel****-t mutatom be egészen a kezdetektől napjainkig. Itt kitértem a szállodát üzemelteti CPI Hotels-re, a szálloda történetére, az alapvető szolgáltatásainak bemutatására különösképpen részletezve a konferenciatermeket. A bázisszálloda tevékenységei bemutatása után a primer kutatásom következik, melyben a szálloda bevételeinek és vendégeinek összetételéről, valamint az éves kihasználtságáról egy teljes képet kapunk a szállodáról. A primer kutatásomhoz a mélyinterjút választottam, így további betekintést nyerhettem a szálloda üzleti piacának működésébe. A mélyinterjúmban 24 kérdést tettem fel Németh Kingának, a szálloda Sales Managerének, aki készségesen válaszolt minden kérdésre, így segítve a kutatómunkámat. A mélyinterjú készítése során arra voltam kíváncsi, hogy a szállodában milyen szerepet tölt be az üzleti piac a szabadidős foglalások mellett. Az interjú alatt kitértünk a hotelben megrendezett üzleti rendezvényekre és azok általános helyzetére, továbbá az értékesít folyamatára is. A kutatásom során választ kaptam arra is, hogy milyen fejlesztésekre lenne szükség a Hotelben. A kutatómunkám során és a szálloda értékesítési részleg dolgozójával készített interjúm során egy átfogó képet kaptam a hazai és nemzetközi hivatásturizmus helyzetéről. A szegmensről elmondható, hogy rendkívül dinamikusan fejlődik. Magyarország, azon belül is Budapest minden évben egyre sikeresebb évet zár. Az ágazra a folyamatos növekedés és állandó változás jellemző. Az 5. fejezetben kifejtem, hogy véleményem szerint milyen fejlesztéseket kéne eszközölni Magyarországon annak érdekében, hogy a  MICE piac még nagyobb sikereket érjen el.