A kézilabda turizmusra gyakorolt hatása Magyarországon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Rivasz Balázs
Other Authors: Nagy Dr. Adrienne
Format: Thesis
Kulcsszavak:célközönség
kézilabda
marketingtevékenység
sportesemény
sportturizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/26373
Description
Abstract:Magyarországon az utóbbi években rohamosan fejlődött a turizmus, 2010 – es évhez képest hazánkban a vendégéjszakák száma 58%-kal nőtt, ami igencsak figyelemre méltó. (mtü.gov.hu, 2018) Hazánk méretéhez és népességéhez képest, a történelem során mindig kiemelkedő eredményeket tudott felmutatni a nemzetközi sportéletben, a fejlődő infrastruktúra mellett talán éppen ezért is jellemző az utóbbi években, hogy egyre több sportrendezvény kerül lebonyolításra Budapesten. Magyarországon a jövőben is központi szerepet fog vállalni a nagy volumenű sportrendezvények lebonyolításaiban, különösen a kézilabda területén. 2021-ben férfi U21-es világbajnokság, 2022-ben Szlovákiával közösen férfi Európabajnokság, 2024-ben női Európabajnokság, 2027-ben pedig női kézilabda-világbajnokság kerül megrendezésre. Emellett 2024-ig Budapest szolgál majd a női Bajnokok-ligája döntőjének helyszínéül. Ezek alapján úgy gondolom kétség nem fér hozzá, hogy Magyarországon létezik kézilabdaturizmus azonban kutatásomban arra a kérdésre keresem a választ, hogy Magyarországon melyik az a potenciális célközönség amelyik, a sport turizmus passzív résztvevőjeként szabadidejében kézilabdaeseményeket látogat.