Szállodai részlegek működésének bemutatása a The Three Corners Hotels & Resorts magyarországi szállodáin keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kupcsok Veronika
További közreműködők: Krausz György
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kereskedelmi szálláshelyek
munkafolyamatok
szállodaipar
szálláshely-szolgáltatás
teljesítménymérés
turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/26534
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom célja az volt, hogy átfogóan és minél részletesebben bemutassam a The Three Corners Hotels & Resorts szállodalánc felépítését, valamint a Front Office, Housekeeping és F&B szállodai részlegek működését. Továbbá törekedtem arra, hogy átfogó képet adjak a szállodalánc magyarországi hoteleinek egészéről. Elsőként a szakirodalom segítségével bemutatásra kerültek az egyes szállodai részlegek sajátosságai és ezek funkciója, a dolgozat egy későbbi részében pedig azt elemeztem, hogy a megismert jellemzők teljesülnek-e a négy vizsgált szállodában. Az elemzés során a két háromcsillagos – The Three Corners Hotel Art, The Three Corners Hotel Anna –, valamint a két négycsillagos – The Three Corners Hotel Bristol, The Three Corners Lifestyle Hotel – besorolású szállodát viszonyítottam egymáshoz. Összességében megállapítható, hogy a részlegek kivitelezése és működése megfelel a szakirodalomban leírtaknak. A dolgozat folyamán betekintést nyerhettünk a szállodalánc múltjába, jelenébe és valamelyest a jövőbeni terveibe egyaránt. A belga lánc történetének leírásából tudhatjuk, hogy a családi vállalkozás 1989-től, tehát már több mint 30 éve foglalkozik a turizmus szállodaipari ágával, azóta pedig egy 12 szállodával rendelkező, magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtó, vendégei által abszolút kedvelt szállodalánccá nőtte ki magát. Az egyiptomi és magyarországi szállodák bemutatásánál megmutatkoztak mind a szállodalánc egészére jellemző, megegyező ismertetőjegyek, mind a különbözőségek. A szállodák 2019. évi teljesítményeinek elemzésével azok eredményességét is mérni tudtuk, valamint viszonyítani egymáshoz és a fővárosi átlagokhoz, eredményekhez. A szállodaigazgatókkal készített interjúk hozzájárultak ahhoz, hogy még teljesebb képet kapjunk az egyes részlegek működéséről, emellett az aktuális körülményekkel kapcsolatban is kifejtették véleményüket, illetve ismertették a hotelekkel kapcsolatos jelenlegi és jövőbeni terveket. Továbbá láthattuk, hogy mely országokból látogatják a legtöbben és legszívesebben a budapesti The Three Corners szállodákat, valamint a vendégkör összetétele mellett némiképp a motiváció is kirajzolódott, vagyis hogy döntő többségben szabadidős céllal érkeznek. Úgy gondolom, a szakdolgozatom végére sikerült teljeskörű képet adnom a szállodalánc magyarországi hoteleiről, ezzel pedig elérni a tanulmány elsődleges célját: az olvasó betekintést nyerhetett a The Three Corners világába.