Rendelési igények feldolgozásának automatizálása - Hogyan növeljük egy vállalat beszerzésének hatékonyságát?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gajdócsi Vivien
További közreműködők: Eckert Bálint
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:automatizáció - automatizálás
beszerzés
elektronikus megrendelés(ek)
hatékonyság elemzése
hatékonyságvizsgálat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/26955

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg26955
005 20210329090756.0
008 201127suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Gajdócsi Vivien 
245 1 0 |a Rendelési igények feldolgozásának automatizálása - Hogyan növeljük egy vállalat beszerzésének hatékonyságát?  |c Gajdócsi Vivien  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom alapjául szolgáló kutatásom témáját a Bosch budapesti telephelyén tevékenységet folytató rendelési igényfeldolgozó csapat folyamatfejlesztése ihlette. A rendelési igényfeldolgozás, mint beszerzést támogató tevékenység fontosságát a dolgozatom első felében megfelelő szakirodalmakkal támasztottam alá. Számos vállalati és valóéletből merített példával az olvasó számára is érthetővé tettem a tevékenység fontosságát.A primer kutatásomat a fejlesztőközpont rendelési igényfeldolgozó csapat nyolc munkatársával mélyinterjúk keretében folytattam le. A 2018-ban bevezetett Bonaparte Simplify vállalatirányítási rendszerrel és a beszerzési folyamatokkal kapcsolatos kérdéseket tettem fel. Célom az volt, hogy a kollégák kifejthessék, hogy milyen pozitív, negatív tulajdonságai vannak a rendszernek. Melyek azok a gyenge pontjai, amin érdemes lenne változtatni a hatékony működés érdekében. A bevezetett rendszer instabil működésére különböző fejlesztési javaslatokat fogalmaztam meg, melyek megoldást nyújtanának a rendelési igényfeldolgozás folyamatainak stabilitásában. A hibák többsége a társosztályokkal, illetve a fejlesztő kollégákkal való együttműködés hiánya miatt van jelen a bevezetést követő második évben is. Egy támogató tevékenység esetében, ahol a számlázás, árubevételezés és rendelésfeldolgozás egy csoport keze alatt ér össze, elkerülhetetlen az együttműködés.A rendszer instabilitása a vevői kapcsolatok romlását is eredményezi, amely egy vevőkkel közvetlen telefonos, skype-os kapcsolatot ápoló csapat munkájában a legrosszabb forgatókönyv. Egyrészt a vevők biztosítják a Banf1 csapat számára a bevételt, amiből a működés fenntartható, másrészt, ha a vevői bizalom elvész, megkérdőjelezhető, hogy a rendelési igényfeldolgozásra szükség van-e a beszerzési folyamat során. Dolgozatomban külön kitértem arra, hogy mi az oka annak, hogy külön csapat dolgozik a rendelési igények feldolgozásával. Megindokoltam, hogy egy multinacionális vállalatnál miért kell egy kézben tartani és összefogni ezen folyamatokat. A pénzügyi és a logisztikai folyamatok nem teszik lehetővé, hogy több ezer munkavállaló közvetlenül rendeléseket indítson saját maga számára. Nincs megfelelő ellenőrizhetőség. A számlák és árubeérkezések kezelhetetlenné válnának. A cél tehát olyan folyamat kiépítése és fenntartása, amely lehetővé teszi mind a vevőkkel mind pedig a szállítókkal való hatékony és szoros együttműködést.A Banf csapat folyamatait több aspektusból is megvizsgáltam. Az egyik, a már említett megrendelési igényfeldolgozó rendszer használata során felmerülő problémák hatása a napi munkavégzésre. A másik lényeges szemszög pedig a manuális folyamatok, melyek a tevékenységhez szükséges kapacitást lényegesen megnövelik. A rendelési igények Excelekből történő feldolgozása rengeteg plusz időszükségletet jelent. Az e-mailek, felesleges dokumentációk és hatékonyabb igénybefogadásra tett javaslatom egy új, egyszerű fejlesztés bevezetése, melyet a CI társosztály költséghatékonyan megtudna valósítani. Az új rendszer bevezetéséhez azonban szükséges a vevői igények és a Banf csapat folyamatainak figyelembe vétele. Az új fejlesztés lehetőséget adna a rendelési igények strukturáltabb rendszerezésében és nyomon követesében.A fejlesztési javaslataim a kollégák számára hatékonyabbá tennék a napi munkavégzést. Ez lecsökkentené a manuális munka mennyiségét, ezáltal a vevőkkel való kapcsolatra fordított idő lényegesen megnövekedne. A cél továbbra is a vevőkkel és a társosztályokkal való szoros együttműködés, amely hozzájárul a Bosch világszínvonalú működéséhez.[1] Banfolás: Rendelésiigényfeldolgozás a német Bestellanforderung, azaz rendelési igény németrövidítéséből származó szó. Banf, mint Bestellanforderung rövidítés. Banf:feldolgozott rendelési igény 
695 |a automatizáció - automatizálás 
695 |a beszerzés 
695 |a elektronikus megrendelés(ek) 
695 |a hatékonyság elemzése 
695 |a hatékonyságvizsgálat 
700 1 |a Eckert Bálint  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/26955/1/Gajd%C3%B3csi%20Vivien-Rendel%C3%A9si%20ig%C3%A9nyek%20feldolgoz%C3%A1s%C3%A1nak%20automatiz%C3%A1l%C3%A1sa.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/26955/2/titkositasi-kerelem-H3LXVP%20%28002%29.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/26955/3/M%C3%A9lyinterj%C3%BA%20k%C3%A9rd%C3%A9sek.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/26955/4/BA_TO_Gajd%C3%B3csi_Vivien_H3LXVP.pdf  |z Dokumentum-elérés