A projektfinanszírozás sajátosságai egy megvalósult projekt példáján keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hammer-Koplányi Petra
Other Authors: Tasi Péter
Format: Thesis
Kulcsszavak:adatok
ábraelemzés
ábrák
béren kívüli juttatás
cafetéria rendszer
emberi erőforrás - munkaerő
emberi kommunikáció
interjú
kérdőív
kérdőíves felmérés
multinacionális vállalatok
multinacionális vállalatok menedzsment
projektfinanszírozás
vállalat vezetősége
vállalati felelősség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27060
Description
Abstract:2012óta dolgozom a Telenor Magyarország Zrt.-nél, mint értékesítő kolléga. Előszörpartneri hálózatban kezdtem a pályafutásom, majd 2015-től saját tulajdonúüzletben folytattam az értékesítést.Véleményemszerint egy szervezeti átalakítás (hiába, hogy nem érintette az üzletbendolgozó kollégákat), az egész vállalat működésére gyökeresen kihat.Dolgozatombana Telenor egyik legmérvadóbb változását mutatom be projektfinanszírozásioldalról. A Telenor béren kívüli juttatásainak megváltoztatását és az ehhezvezető okokat elemzem.Aztgondolom, hogy egy cég sikerességét sok tényező befolyásolja. Egy vállalatműködésére a külső és belső tényezők egyformán hatással vannak. Egy cégsikerességét ezeknek a fent említett hatásoknak a pontos összhangba hozásahatározza meg, mely a legtöbb vállalat számára rengeteg nehézséget okoz.Ezeknek a nehézségeknek köszönhetően a cég likviditása meginog, amelyhelyreállításához szankciókra van szükség. Ennek hatására tette meg a Telenorazt a drasztikus lépést, hogy a munkavállalók majdnem 20 százalékát kénytelenvolt elbocsátani. Amegmaradt lehetőségeket kihasználva a maradt dolgozók elégedettségét ésmotivációját szerette volna a Telenor tökéletesíteni, emiatt pedig teljesenátreformálták a béren kívüli juttatásokat.  Dolgozatombana Telenornál dolgozó munkavállalókat kérdeztem meg kérdőív formájában arról,hogy hogyan érintette Őket a cafetéria rendszer megváltoztatása. Mint ahogyankiderül a kérdőívből, ez pozitív hatást gyakorolt a vállalat számára. A felsővezetés köréből sikerült interjú formájában sok tényezőt, ok-okozati dolgotmegtudnom, ezt is részletezem a dolgozatomban.Aszervezeti átalakítás többféle projektet is igényelt, ezeket fogom bemutatni éselemezni. Atémaválasztásom aktualitását tekintve egy alapvető, multinacionálisvállalatokra jellemző problémát mutat be, mely érinti egy vállalat mindenszegmensében dolgozó munkavállalóját, az alkalmazottaktól kezdve a felsőbbvezetéséig.Acég jövőbeli terveit tekintve, 2020 végére, a piacvezető, országosan első számúmobil szolgáltatója szeretne lenni. Ez az időszak kihívásokkal, de egybenlehetőségekkel teli év lesz, mely esélyt ad a változások pozitív irányúhatására.