A ViacomCBS 2019. üzleti évének komplex elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dékány Péter
További közreműködők: Borzán Dr. Anita
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:cash flow elemzése
eredménykimutatás
likviditás
mérleg
ViacomCBS
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27063

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27063
005 20210329093415.0
008 201127suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Dékány Péter 
245 1 2 |a A ViacomCBS 2019. üzleti évének komplex elemzése  |c Dékány Péter  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatban végzett komplexelemzéssel arra kerestem választ, hogy mekkora szerepet tölt be a ViacomCBS anemzetközi médiapiacon. A 2018-as beszámolóinak a kiemelt adatait hasonlítottamössze a 2019-es adatokkal.     A cég globális erejétjelzi, hogy nemrég 2019 decemberében egyesült az amerikai országos szórásútelevíziók egyikével a CBS-szel, (mely zsinórban 12 éve a legnézettebb amerikaicsatorna) és kapta jelenlegi nevét. Ez mindkét fél életében jelentős mérföldkővolt és sikeres együttműködést várnak a jövőben a lépéstől. Az összeolvadássala részvények eloszlása a CBS részére 60%-ot, a Viacom részére pedig 40%-otbiztosított.    A cég legfőbb bevétele a profiljából adódóanaz úgynevezett „affiliate bevétel”, mely a csatornák eladását jelenti akülönböző szolgáltatóknak. Rengeteg saját gyártású tartalma-csatornája van,melyet a világ 180 országában értékesít. Említésre méltó például a hazánkban iselőfizethető Comedy Central, Paramount Channel, MTV és a Nickelodeon.A mérleg elemzése soránmegállapítottam, hogy az eszköz oldalon a befektetett eszközöknek van dominánsszerepük. Ez nem meglepő, hiszen a tevékenységi körből adódóan a befektetetteszközök nagy részét az immateriális javak teszi ki, hiszen a cégtevékenység aszolgáltatásra épül. A vizsgált időszakban folyamatosan újabb immateriálisjószág beszerzések történtek, ami a vállalkozás tekintetében újabb idegentartalmak vásárlásának jogdíjait jelenti. Forrás oldalon a saját tőkegyarapodását állapítottam meg, mely a 2019-es évben a részvényeseknek jóvalalacsonyabb összegű osztalék kifizetés miatt történt.             Azeredménykimutatásban csak az üzemi (üzleti) eredményt elemeztem. Ajövedelmezőségi mutatók kapcsán a ROE és ROA alakulását vizsgáltam. Ajövedelmezőség értékeléséhez kerestem egy viszonyítási alapot, a Disney-t, melya médiapiac jelenlegi legnagyobb szereplője, az összehasonlításban is pozitívvolt a társaság nyereségtermelő képessége.Továbbiakban a likviditástelemeztem több mutató alapján. A likviditási ráta értéke bőven egy felettvolt.  A romlása a nagykészletbeszerzésnek volt köszönhető. A gyorsráta 2018-hoz képest a pénzeszközök224 millió dollárral való csökkenése miatt romlott. A pénzhányad visszaesésérea rövid lejáratú kötelezettségek növekedése is hatással volt, ami aszállítóállománynak tudható be. Összességébenpénzügyi szempontból kijelenthető, hogy a vállalkozás likviditása megfelelő.Az eladósodottságról is viszonylagpozitív képet állapítottam meg a 2019-re tapasztalható visszaesések ellenére.Összefoglalva az eladósodottsági mutatókat elmondható, hogy a cég nemrendelkezik jelentős idegen forrás állománnyal. Nincsenek fizetési nehézségei,pénzügyileg stabil.A cash-flow fejezetben kiemelendőCAPEX, azaz a beruházások értéke nem változott, gyakorlatilag ugyanazt a számotlátni mindkettő vizsgált évben. Tehát a cég ugyanazt a beruházáspolitikai elvetköveti a két év alatt. A működési cash-flow az időszak soránszerkezetátalakítási tevékenységekhez kapcsolódó kifizetéseket tartalmazott.Negatívan hatott a likviditásra, mert túl magas a készletben álló pénz, eztmutatta a két év alatt kifizetett 26 milliárd dollár is.   Az aktuális helyzetet vizsgálvakijelenthető a jelenlegi 2020 első negyedéves jelentés szerint, a cég hivatalosViacomCBS oldala alapján, hogy a számok nem mutatnak egyáltalán rossz képet aglobális koronavírus krízis hangulat ellenére sem.A jövőre néző tervek között tanulnikell a koronavírus által okozott nehézségekből és még felelősségteljesebbpénzügyi döntéseket hozni. Reklámbevételeket szükséges növelni a televíziós ésfőleg a mobilkészülékek és a streaming szolgáltatások terén.   
695 |a cash flow elemzése 
695 |a eredménykimutatás 
695 |a likviditás 
695 |a mérleg 
695 |a ViacomCBS 
700 1 |a Borzán Dr. Anita  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27063/1/Dekany%20Peter_B8PGYJ_CSZ_SZAKDOLGOZAT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27063/2/SZTK_TO_D%C3%A9k%C3%A1ny_P%C3%A9ter_B8PGYJ.pdf  |z Dokumentum-elérés