Banki kapcsolatok és a bankválasztás szempontjai egy biztosító társaság szemszögéből

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Béltekiné Nagy Elvira
Other Authors: Szennay Áron
Format: Thesis
Kulcsszavak:bank
bankbiztonság
befektetés
biztosítás(ok)
pénzforgalom
ügyfelek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27116
Description
Abstract:Dolgozatombanbemutatom, hogy mennyire szerteágazó a biztosítási üzletág és hogy milyenfontos szerepet is töltenek be a banki kapcsolatok a Biztosító életében.Beigazolódik majd, hogy fontos időnként felülvizsgálni meglévő folyamatainkatés szükség szerint változtatni azokon az új helyzethez igazodva. Rendszeresenmonitorozni kell bevételeinket és kiadásainkat, annak érdekében, hogy időbenmeg tudjuk tenni a megfelelő lépéseket. Kulcsfontosságú, hogy egy ilyen nagyvállalat is a lehető leggyorsabban reagáljon a gazdasági változásokra és egyébkrízis helyzetekre.Azoperatív pénzügyi terület napi működésén keresztül betekinthetünk a biztosítópénzforgalmába, a számlavezető bankok kiválasztásba, egy tender lefolytatásábaés a banki kapcsolattartásba. Mindezek hatással vannak az ügyélkapcsolatokrais, hisz, ha nem működik minden gördülékenyen a két fél között, akkor annak akövetkezményeit az ügyfelek is megérzik. Példával szemléltetve ezt: ha a bankinformatikai hiba miatt nem tudja szolgáltatni a kivonatot a Biztosító részérea számláján történt jóváírásokról és terhelésekről, akkor azt nem tudják időbenlekönyvelni. Ha nincs lekönyvelve, akkor nem lehet befektetni a megfelelőalapba, így károsodhat az ügyfél. Egy másik példa erre, ha nem érkezik válaszüzenet a banktól az elküldött utalásokra vonatkozóan, akkor nem szerez időbentudomást arról a Biztosító, ha egy kifizetése valamilyen okból nem tudottteljesülni és visszajött a pénz. Amikor minden a forgatókönyv szerint megy,akkor senkinek nem tűnik fel semmi, mert ez az elvárt stabil működés. Amikorviszont valamilyen hiba van bármelyik félnél, akkor azt mindenki észreveszi.Igazodvaa 21. század elvárásaihoz és fejlődési tempójához, a Biztosító is fel kellvegye ritmust, így garantálva az ügyfél elégedettséget. Szükségszerű bevezetnieaz online fizetési lehetőséget, hogy a biztosítási díjakat ebben a kényelmesformában is fizetni tudják az ügyfelek. A banki tender ki is tért erre afizetési módra, így a háttér adott, csak az ütemtervet kell kidolgozni és abelső fejlesztéseket kell megtenni az indulás érdekében. Fokozatos bevezetésrevan szükség, kezdve az egyszerűbb esetekkel, majd apránként kiterjesztve azösszes lehetséges díjtípusra. Továbbá a költséghatékonyság jegyében fontoslenne kampányokat indítani a szerződött partnerek részére annak érdekében, hogya lehető legtöbb ügyfelet áttereljék a postai készpénzes fizetési módrólcsoportos beszedésre vagy állandó átutalásra. Persze új lehetőségként megfontolandólenne az azonnali fizetési elindulásával biztosított fizetési kérelemalkalmazása. Ezzel elektronikus banki csatornákon keresztül juttathatja el aBiztosító az ügyfél bankjába a várt díjra vonatkozó igényét, melyet az ügyfélbeérkezésétől számított 60 napon belül könnyen és gyorsan jóváhagyhat vagyelutasíthatja a tranzakciót.Mindezekbőljól látszik, hogy mindig van miért figyelemmel kísérni a vállalat pénzügyeit ésélve az új lehetőségekkel esetlegesen lejjebb szorítani a költségeket adottesetben az ügyfélelégedettség növelésével. A technika vívmányai egyre inkábbelőtérbe helyeződnek, ahogy az újabb és újabb generációk felnőnek. Sőt elvárásmár részükről a gyors, könnyű és hatékony ügyintézés. Egy Biztosítónak mindigés mindenkor rendelkezésre kell állnia ügyfelei számára, akkor is, ha egy ilyenegészségügyi krízishelyzet alakul ki, mint a mostani világ méretű korona vírus.Biztosítania kell ügyfeleit arról, hogy befektetéseik jó kezekben vannak ésszakmailag támogatni kell őket annak érdekében, hogy a legmegfelelőbb döntésthozzák meg, mert „a türelmetlen embereket vonzza a pénz, de a pénzt csak atürelmes emberek vonzzák” (Warren Buffett).