Vevőkapcsolatok kezelési rendje, informatikai háttér

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Varga Judit
További közreműködők: Réthi Dr. Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CRM
informatika
NHKV
ügyféllojalitás
vevőkapcsolat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27148

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27148
005 20210329100648.0
008 201127suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Varga Judit 
245 1 0 |a Vevőkapcsolatok kezelési rendje, informatikai háttér  |c Varga Judit  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Akövetkezőkben a választott témám, ügyfélkapcsolatok menedzsmentjéről szeretnékbővebben kitérni.I. A CRM kialakulásaMárévekkel ezelőtt említést tettek a külföldi szakirodalmak az ügyfélkapcsolatokalkalmazásáról. Többfajta elnevezéssel is találkozhattunk, ilyen a·        CAS (Customer Aided Selling),  ·        CSS (Customer Support System),·        CRM (Customer Relationship Management),mozaikszó ami végül elterjedt.Alapelveimegegyeznek a direktmarketing gyökereivel, ami a célzott kommunikáció, areleváns üzenet, a kapcsolatfelvétel különböző módjai és a lojalitás. Akövetkező ábra rávilágít, hogy a vállalatok céljai milyen formában jelentek mega vevők számára.1.Avállalatok és ügyfelek kapcsolatának fejlődéseForrás:Consero Stratégiai és Vezetési Tanácsadó Kft.A90-es évek elején a fókusz az ügyfélszerzésen és termékértékesítésen volt.Ekkor a cél az volt hogy az ügyfél elégedett legyen és hatékonyan működjön az afolyamat, ami a vállalat fókuszában állt. Később, a 90-es évek közepén, végén afókuszban már az ügyfelek megtartása és a keresztértékesítés állt. A vállalatlegfontosabb céljai között mindig az szerepel, hogy a már megszerzett ügyfeletmegtartsák, aminek elengedhetetlen feltétele a jó ügyfélkapcsolat. Ez ebben azidőszakban sem volt máshogy. Végül a 2000-es évek elején,közepén már az intelligensügyfél-kommunikációra és a márka érték növelésére fokuszáltak. A vállalatüzleti céljai között az ügyfélszokások előrejelzése, márkaépítés és azügyfélérték növelése szerepelt.Asztenderdizálás és az információtechnológia fejlődése is szerepet játszott aCRM kialakulásában. A cégek a termékeiket a sztenderdizálás miatt igyekeznekmegkülönböztetni magukat versenytársaiktól. Az utóbbi tendencia, ami szerepetjátszott a kialakulásban, lehetővé teszi, hogy sok adat keletkezzen aszolgáltatások igénybevételéről és az ügyfelek vásárlásáról. A CRM lehetővéteszi, hogy eljussunk a személyre szóló marketinghez a tömegmarketingtől.  
695 |a CRM 
695 |a informatika 
695 |a NHKV 
695 |a ügyféllojalitás 
695 |a vevőkapcsolat 
700 1 |a Réthi Dr. Gábor  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27148/1/FOSZK_Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat_Varga_Judit_X1PZTJ.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27148/2/FOSZK_OF_Varga_Judit_X1PZTJ.pdf  |z Dokumentum-elérés