Egyetemisták vállalkozói hajlandósága

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Ternóczky Gergő
További közreműködők: Mosolygó-Kiss Ágnes
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás)
család befolyásoló szerepe
családi vállalkozások
vállalkozás indítása
vállalkozói hajlandóság
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27172

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27172
005 20210329101102.0
008 201127suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Ternóczky Gergő 
245 1 0 |a Egyetemisták vállalkozói hajlandósága  |c Ternóczky Gergő  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Akutatásom során a vállalkozói hajlandóságot vizsgálom speciálisan a BudapestiGazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli kar hallgatóinak körében. A GlobalUniversity Entrepreneurial Spirit Students Survey az egyetemi hallgatókvállalkozásindítással kapcsolatos elképzeléseit és vállalkozási tevékenységétkérdőíves adatfelvétel segítségével vizsgálja.  Munkámsorán a GUESSS nemzetközi egyetemi kutatást vettem alapul. A kutatásom abbantér el, hogy kiemelt figyelmet fordítok a család befolyásoló szerepére. Milyenmértékben befolyásolja a vállalkozói hajlandóságot a család, az otthonrólhozott szokások, tapasztalatok, az esetleges családi vállalkozások sikereinekilletve kudarcainak megélése. Munkámsorán az egyetemistákat két csoportba sorolom. Az első csoportba kerülnek azonhallgatók, akiknek szüleik vagy közeli hozzátartozójuk, akikkel szoros,mindennapi életvitel szerű kapcsolatban állnak, saját vállalkozást működtetnek.A második csoportba azok a hallgatók kerülnek, akik bármiféle, az előzőekbenfelsorolt tapasztalattal nem rendelkeznek, csupán az egyetemi tanulmányaiksorán megszerzett ismeretekre tudnak támaszkodni, és ez befolyásoljavállalkozói hajlandóságukat. Első hipotézisem: Azoknak azegyetemistáknak nagyobb a vállalkozói hajlandóságuk, akik mögött biztosvállalkozói családi háttér áll. Második hipotézisem: A családi vállalkozóiháttér pozitívan befolyásolja a felsőfokú tanulmányok folytatását. Akutatásom során megállapítható, hogy azok az egyetemi hallgatók akiknek acsaládja működtet vállalkozást és a jövőben szeretnének vállalkozni az összesenmegkérdezett 149 fő 41,6%-a. Azon hallgatók, akiknek a családjában nincsvállalkozás, azonban szeretnének vállalkozni, a válaszadó 149 fő 19,4%-a. Akérdőívekre adott válaszokból egyértelműen kiderül, hogy azoknál az egyetemihallgatóknál magasabb a vállalkozói hajlandóság, akik mögött biztos vállalkozóicsaládi háttér áll. Megállapítható, hogy a hipotézisem helytálló. Tanulmányom során megállapítom, hogy 63 tanulót befolyásolta családja a felsőoktatási intézmény kiválasztásában. Ezen 63 hallgató68,3%-nak van a családjában vagy közvetlen környezetében vállalkozás. Emiattmegállapítható hogy a családi vállalkozói háttér pozitívan befolyásolja ahallgatók felsőfokú tanulmányainak a folytatását, ezzel H2 hipotézisemetelfogadom.Azelemzés során megállapítható, hogy azok a hallgatók, akiket a család motivált afelső oktatási intézmény kiválasztása során (63 fő ) az a válaszadók 42,3%-a. Amegkérdezettek közül, 23 hallgató, azaz a válaszadók 15,4%-át a család motiváltaa felsőfokú intézmény kiválasztásakor, van családi vállalkozásuk és terveziksaját vállalkozás létrehozását. Azelemzés során megállapítható, hogy a család pozitív és negatív irányban is befolyásolhatjaa vállalkozói hajlandóságot. A kutatás során, megállapítható, hogy azonhallgatók vállalkozói hajlandósága a magasabb, akik rendelkeznek biztosvállalkozói családi háttérrel. Összességébenmegállapítom, hogy a vállalkozói hajlandóságot több tényező befolyásolja. Aszubjektív normák, attitűdök, szándék, cselekvés az egyén véleménye avállalkozás indításáról, a közvetlen környezet, amibe beleszületik, vagy ahol hosszúidőn keresztül tartózkodik, elfogadja vagy elítéli a vállalkozói kultúrát. A család az egyetemi hallgatót attól függően, hogymilyen értékrendet képvisel a vállalkozói kultúrával kapcsolatban pozitív vagynegatív irányba is befolyásolhatja a vállalkozói hajlandóságot. 
695 |a attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás) 
695 |a család befolyásoló szerepe 
695 |a családi vállalkozások 
695 |a vállalkozás indítása 
695 |a vállalkozói hajlandóság 
700 1 |a Mosolygó-Kiss Ágnes  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27172/1/Egyetemist%C3%A1k%20v%C3%A1llalkoz%C3%B3%20hajland%C3%B3s%C3%A1ga%20Tern%C3%B3czky%20Gerg%C5%91%20AAQGZY.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27172/2/BA_TO_Tern%C3%B3czky_Gerg%C5%91_AAQGZY.pdf  |z Dokumentum-elérés