A globális vs. lokális marketingstratégiai szemlélet bemutatása a Costa Coffee kávézó franchise hálózaton keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Herjeczki Martin Zoltán
További közreműködők: Máté Zoltán
Szánthó Dr. Zsuzsanna
Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:7p
Costa Coffee
SWOT-elemzés
adaptáció
franchise
kommunikációs mix
marketingstratégia
sztenderdizáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27337

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27337
005 20201129194122.0
008 201129suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Herjeczki Martin Zoltán 
245 1 2 |a A globális vs. lokális marketingstratégiai szemlélet bemutatása a Costa Coffee kávézó franchise hálózaton keresztül  |c Herjeczki Martin Zoltán  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozat szinopszis – Herjeczki Martin Zoltán – Q0VSSG A dolgozat címe: A globális vs. lokális marketingstratégiai szemlélet bemutatása a Costa Coffee kávézó franchise hálózaton keresztül A dolgozatomban bemutatom a franchise rendszerek nyújtotta lehetőségeket és nehézségeket egy globális kávézómárka, a Costa Coffee példáján keresztül. A dolgozatom fő célja, a Costa Coffee hálózati szintű marketingstratégiájának vizsgálata, az eltérő kultúrájú, más fogyasztási szokásokkal és igényekkel rendelkező régiókon keresztül, magyarországi fókusszal. Az elemzés végén a kívánt eredmény rávilágít arra, hogy a globális vagy a lokális szemléletű marketingstratégia alkalmazható jobban, a piac egyik legjelentősebb szereplőjénél, aki több kontinensen is jelen van. A stratégia hatásosságának vizsgálatára kétlépcsős, egymásra épülő kutatást hajtottam végre, amelyben egy fókuszcsoportos kutatásban azonosított kritikus pontokat vittem tovább online kérdőíves primer kutatásra. Ennek eredménye képpen kiderült, hogy a globális marketingstratégia egy az egyben semmiképpen nem alkalmazható minden franchise partner piacán. A legfontosabb okai ennek: a márka eltérő helyzete az adott piacon, az eltérő marketing budget adott franchise partner esetében, az eltérő kultúra, az eltérő fogyasztói preferenciák és a földrajzi sajátosságok, mint az időjárás. A megoldás a lokális adaptáció lehet, amellyel a saját piacukat legjobban ismerő szakemberek adaptálják a kampányspecifikus márkaüzeneteket a franchise szabályok keretei között. A dolgozat egyik rész célja a fogyasztói szokások megismerése és az alkalmazott marketingstratégia ezekre vetett hatásainak kimutatása volt. Kiderült, hogy nem elegendő sokat és sok felületen kommunikálni, de el is kell találni a fogyasztók azon pontjait, ami megüti az érdeklődési küszöbjüket és ténylegesen vásárlásra ösztönzi őket. Ezzel párhuzamosan pedig a mintában adott válaszokból kiderült, hogy a Costa Coffee kínálata árban és méretezésben nem felel meg a válaszadók 80%-ának. Ezzel ellentétben a jóval kevesebbet kommunikáló Cafe Frei vásárlóközönsége jóval nagyobb, köszönhetően csupán ennek a két faktornak a megfelelő alkalmazásával. Kijelenthető tehát, hogy a kommunikációs mixnek összhangban kell lennie az aktuális és lokációspecifikus fogyasztói igényekkel, a márka arculati elemeivel úgy, hogy az tartalmazza az adott kampány fő üzeneteit és vizuális elemeit. A dolgozat másik rész célja a márka magyarországi jelenlétének és tevékenységének összevetése a világ többi országáéval, ami segít megérteni az alkalmazott marketingstratégia relevanciáját és hatásosságát. A vizsgálatom során azonosítottam, hogy a Costa Coffee globális marketingstratégiájából hiányzik a csatornaspecifikusság. Ugyan olyan kommunikációs eszközökkel, termékválasztékkal és árakkal operál minden csatornában. A három fő csatorna, amelyben a Costa Coffee világszinten értékesít azok jellemzően utcafronti üzletek, plázás üzletek és irodaházas kávézók. A kutatásból kiderült, hogy nem felel meg ugyanolyan mix a különböző csatornában működő üzletek esetében. A világ többi országában szintén nem lelhető fel ilyen lokális törekvés. A magyar kísérleti példa volt az első a Costa világában, amikor kirajzolódhatott egy kép, hogy mi történne egy új, kisebb méret alacsonyabb árponton történő bevezetésével. A tesztidőszak egyértelmű forgalomnövekedést eredményezett, a meglévő kínálat kannibalizálása nélkül. A dolgozatom kimutatta, hogy a franchise rendszerben történő működés sem teszi azt lehetővé, hogy lokális adaptációs tevékenység nélkül működjön egy nemzetközi kávézólánc manapság, ilyen sokszínű, preferenciákban, kultúrában és anyagi lehetőségekben eltérő piacokon.             
695 |a 7p 
695 |a Costa Coffee 
695 |a SWOT-elemzés 
695 |a adaptáció 
695 |a franchise 
695 |a kommunikációs mix 
695 |a marketingstratégia 
695 |a sztenderdizáció 
700 1 |a Máté Zoltán  |e ths 
700 1 |a Szánthó Dr. Zsuzsanna  |e ths 
700 1 |a Totth Dr. Gedeon  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27337/1/Szakdolgozat_Herjeczki_Martin_Zolt%C3%A1n.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27337/2/Nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés