Az ellátási lánc menedzsment, A kiszolgálási színvonal fejlesztése ömlesztett gabona szállítmányozásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Demeter Anett
További közreműködők: Renner Péter
Balla Tamás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:ellátási lánc - ellátó hálózat
fejlesztés
gabonafélék
kiszolgálás
szállítmányozás
áruszállítás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27388
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom elkészítésének folyamata alatt megerősítést nyertem a problémának vélt állításaim valósságáról. Egy szállítmányozó cég információt nyújt, de mindezt csak úgy tudja pontosan megtenni, ha ő is megfelelő adatokhoz jut. Így működik az ellátási lánc tagjaként. Ahhoz, hogy ne essen zavar a láncolatban, muszáj minden felmerülő problémát orvosolni, ami nem a cég mulasztásából fakad, továbbá elkerülni azt, ami igen. Az úgynevezett hibafaktort kell minimalizálni. Mindezhez szoros együttműködésre van szükség azzal, akitől kapjuk és azzal, akinek adjuk a munkát és a közreműködőkkel is, mint például egy rakodóhely.           A kiszolgálási színvonal elemeivel kapcsolatban arra jutottam, hogy a kiválasztott, a cégre vonatkozóak közül van olyan, amivel kevesebb a probléma és van olyan, ami fejlesztésre szorul.           A jobb elemek közé tartozik a mennyiségi pontosság, az üzemzavar kezelése és a logisztikai rendszer rugalmassága. Ezeknél az elemeknél vettem észre azt, hogy kisebb arányban kell javítani őket.           A fejlesztésre szoruló elemek az időbeli pontosság, a rendelési információ és a dokumentáció minősége. Ha az elejéről indulunk a folyamatnak, a megbízókkal kell szorosabb kapcsolatot tartani, hogy elérjük a pontos és időben érkező információkat a megrendeléssel kapcsolatban. Ezután ezt az információt jól kel továbbadni belső körökben és a külső résztvevőknek is. Hiszen a szállítmányozó a híd, ami segíti az áru eljutását a rendeltetési helyére a tudásával és közreműködésével.           El kell érni alvállalkozók pontosságát. Ha ők időben és minőségben is megfelelően küldik be a szükséges fuvarpapírokat, a számlásás is könnyebben és pontosabban folyna. Szigorítani kell a szerződések betartásában.           A belső folyamatokat, azaz a kollégák egymás közti együttműködést is fejleszteni kell. Sokat segítene egy speciális csapatépítő tréning vagy esetleg egy folyamatos megbeszélés sorozat minden egyes divízióval és adminisztrációval, ahol beszámolhatnak észrevételeikről és személyesen, a vezetőik jelenlétében megbeszélhetik a felmerülő észrevételeket.           Összességében a kiszolgálási színvonal és az értékláncban betöltött szerep kisebb lépésekkel már fejleszthető. Az esetlegesen felmerülő súlybéli problémákat például vagonrakodásnál több szúrópróbaszerű próbaméréssel lehetne kiküszöbölni, így kisebb lenne a túlrakás vagy súly alá rakás aránya.