A 2019-es junior női kézilabda Európa-bajnokság marketing szempontú elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dobos Vivien Tímea
További közreműködők: Szabó Dr. Zoltán
Csejtei Ildikó
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kézilabda
marketing
sportfogyasztás
sportmarketing
szolgáltatásmarketing
utánpótlás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27392

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27392
005 20201129194504.0
008 201129suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Dobos Vivien Tímea 
245 1 2 |a A 2019-es junior női kézilabda Európa-bajnokság marketing szempontú elemzése  |c Dobos Vivien Tímea  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom témája a sport- és a szolgáltatásmarketing, ezen belül a 2019-es junior női kézilabda Európa-bajnokság, melyet Magyarországon, hazai környezetben rendeztek meg. A női kézilabda utánpótlás az utóbbi években rendre sikereket ér el a korosztályos világeseményeken, ami szép kilátásokkal kecsegtet a női szakág jövőjét illetően. A dolgozatom során a 2019-es junior Európa-bajnokságot, mint szolgáltatást mutatom be marketing szempontból. A torna az Audi Aréna Győrben került megrendezésre, egy olyan városban, ahol a kézilabda nagy népszerűségnek örvend, így előrevetíthető volt, hogy sokan ki fognak látogatni a magyar utánpótlás válogatott mérkőzéseire és a torna sikeressége nem a szurkolókon fog múlni. A dolgozat első részében a kézilabda történetéről ejtek szót, a kézilabda magyarországi helyzetét mutatom be és a Magyar Kézilabda Szövetség kommunikációs tevékenységét vázolom fel. Emellett az utánpótlás támogatását vizsgálom meg, hogy milyen segítséget kapnak a tehetséges fiatal kézilabdázók az országban. Az irodalmi áttekintés során a marketinget, a sport- és a szolgáltatásmarketinget mutatom be. A sportpiacot, a sportterméket, majd a sportfogyasztást, valamint ennek alakulását és trendjeit ismertetem. Egy sportesemények egyik finanszírozási forrása a szponzorálás, így fontosnak tartottam a szponzorációra is kitérni. Saját kutatásom során kvalitatív és kvantitatív kutatást készítettem, ehhez kettő mélyinterjút, valamint online kérdőíves megkérdezést végeztem el. A kutatásoknak az eredményeit összegeztem lebontva a szolgáltatások marketing-mix elemeire, majd ennek segítségével vizsgáltam meg a hipotéziseimet. Ezek után a kutatásokat alapul véve fogalmaztam meg a következtetéseimet és javaslataimat, szinten a szolgáltatások 7P-je mentén. A dolgozat záró fejezetében pedig az összefoglalást készítettem el. 
695 |a kézilabda 
695 |a marketing 
695 |a sportfogyasztás 
695 |a sportmarketing 
695 |a szolgáltatásmarketing 
695 |a utánpótlás 
700 1 |a Szabó Dr. Zoltán  |e ths 
700 1 |a Csejtei Ildikó  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27392/1/A%202019-es%20n%C5%91i%20junior%20Eur%C3%B3pa-bajnoks%C3%A1g%20marketing%20szempont%C3%BA%20elemz%C3%A9se.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27392/2/Nyilatkozat%20a%20szakdolgozatst%C3%A1tusz%C3%A1r%C3%B3l%20Dobos%20Vivien.pdf  |z Dokumentum-elérés