Az érzékszervi marketing és alkalmazása a Costa Coffee, illetve Starbucks kávéházakban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Benkő Inez
További közreműködők: Totth Dr. Gedeon
Varga István László
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
percepció
érzékelés
érzékszervek
érzékszervi marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27413

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27413
005 20201129194623.0
008 201129suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Benkő Inez 
245 1 3 |a Az érzékszervi marketing és alkalmazása a Costa Coffee, illetve Starbucks kávéházakban  |c Benkő Inez  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témájának az érzékszervi marketinget választottam, hiszen úgy gondolom, hogy a mai világban, annak érdekében, hogy még a reklámkerülő fogyasztók figyelmét is képesek legyünk felkelteni fontos, hogy olyan módszereket is alkalmazzunk, amelyek képesek a versenytársakkal szemben valamilyen fajta előnyt adni és a fogyasztókat a vásárlási döntéseik meghozatala során befolyásolni, illetve a márka és a fogyasztók közötti kapcsolatot elmélyíteni. Ezért is választottam egy olyan marketingterületet, amely országunkban nincs tudatosan alkalmazva, így amennyiben egy vállalat felismeri az érzékszervi marketingben rejlő lehetőségeket, úgy képes eredményesen kitűnni a versenytársak közül, illetve hamarabb tudja fogyasztóit lojalitásra ösztönözni. Szakdolgozatom elkészítésekor összegeztem az érzékelés és az észlelés sajátosságait, illetve bővebben kifejtettem az egyes érzékszervi marketing területek legfontosabb elemeit, majd bemutattam felhasználásukat a Starbucks, illetve Costa Coffee kávéházakban. A szekunder kutatások mellett - amelyeknek fő forrásai külföldi olvasmányok, napilapok, digitális kiadású könyvek, illetve internetes cikkek voltak, hiszen a magyar szakirodalmak csak érintőlegesen foglalkoznak az érzékszervek szerepével a marketingstratégia során – primer kutatásokat is végeztem. Célom volt, hogy a fiatal magyar fogyasztók közül minél nagyobb mintavétellel kerüljenek ki válaszok, hiszen az említett két kávéházlánc, a Starbucks és a Costa Coffee is a fiatalokat tartja fő célcsoportjuknak. Ennek érdekében egy kérdőíves kutatást végeztem a korcsoportom körében, amely során a válaszolóknak a különböző érzékekre ható tényezőkkel kapcsolatban kellett válaszolniuk, majd a kérdőív második felében az említett két kávéházlánc érzékszervi marketing elemeiről, illetve a velük kapcsolatos korábbi tapasztalataikról kellett kifejteniük véleményüket. A válaszok alapján sikeresen le tudtam szűrni, hogy ezek a tapasztalatok milyen mértékben befolyásolják őket a későbbi döntéshozatalaik során, hiszen több kérdés elemzése során is kiderült, hogy a korábbi érzelmeik nagy hatással vannak a későbbi vásárlási döntéseikre, így amennyiben valamilyen negatív tapasztalattal rendelkeznek, úgy az adott vállalkozásnak -jelen esetben kávéháznak – rengeteg energiabefektetésre van szüksége, ahhoz, hogy a későbbiekben is fogyasztóiknak tudhassák ezeket a személyeket. Az eredmények alapján nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a fiataloknak – így nagy valószínűséggel a többi korcsoportnak is – rendkívül fontosak a korábbi tapasztalataik alapján való benyomásaik, így érzéseik is a későbbi döntéshozatalban. Emellett a konkrét példák megválaszolása alapján arra következtetésre jutottam, hogy az érzékszervi marketing felhasználása nagyban befolyásolhatja az érzelmeiket, illetve a későbbi vásárlásokat, így érdemes a vállalkozásoknak erre a területre a későbbiekben nagyobb figyelmet fordítani, amennyiben szeretnék forgalmukat és bevételeiket is maximalizálni, illetve a lehető legjobb kapcsolatot kiépíteni fogyasztóikkal. Enélkül a bensőséges kapcsolat nélkül félő, hogy vásárlószámuk egy bizonyos idő után radikális csökkenés elé néz. Természetesen az érzékszervi marketing elemeinek felhasználása és az érzékszervek fontosságának sorrendje nagyban változhat a termék vagy szolgáltatás jellemzőitől. Az általam kiválasztott példákban értelemszerűen a legfontosabb az ízlelés, lévén az élelmiszerek a legfontosabb termékeik, míg más típusú üzleteknél ez változhat, azonban minden vállalkozás számára fontos, hogy lehetőség szerint az összes érzékszervre megfelelő módon és intenzitással hasson a lehető legjobb eredmények elérése érdekében. Összességében tehát úgy gondolom, hogy az érzékszervi marketing, amennyiben megfelelően és kreatív módon használják fel, úgy képes a klasszikus marketingmódszerek támogatására. 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a percepció 
695 |a érzékelés 
695 |a érzékszervek 
695 |a érzékszervi marketing 
700 1 |a Totth Dr. Gedeon  |e ths 
700 1 |a Varga István László  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27413/1/Az%20%C3%A9rz%C3%A9kszervi%20marketing%20%C3%A9s%20alkalmaz%C3%A1sa%20a%20Costa%20Coffee%2C%20illetve%20Starbucks%20k%C3%A1v%C3%A9h%C3%A1zakban%20-%20Benk%C5%91%20Inez.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27413/2/Nyilatkozat%20a%20szakdolgozat%20st%C3%A1tusz%C3%A1r%C3%B3l%20-%20Benk%C5%91%20Inez.pdf  |z Dokumentum-elérés