Közúti üzemanyag disztribúció a benzinkút hálózatok ellátására

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Jázmin Kitti
További közreműködők: Szigili Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fejlesztés(ek)
igénykielégítési folyamat
informatikai rendszer(ek)
logisztika
szállítás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27567
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom témáját a jelenlegimunkahelyem és csapatom inspirálta.  Azáltalam kifejtett kérdések és megoldások motiválóak voltak számomra. Sikerültbele látnom a logisztika tárolási és kiszállítási folyamataiba, azoknehézségeibe és előnyeibe. A dolgozatom célja a közúti üzemanyag disztribúcióbemutatása közelebbről, illetve globális trendekről iránymutatást adni.Továbbá, javítási és fejlesztési javaslatok után kutatni, hogy, hogyan lehetnejobbá és sikeresebbé tenni ezt a folyamatot. A munkatársak eddigitapasztalatainak bemutatása, hogy ők milyen nehézségeket és sikereket élnek mega munkájuk során.A dolgozatomban első sorban elemeztema logisztika belső és külső környezetét. Ismertettem, hogy milyen globálistrendjei vannak a logisztikai ágnak, azon belül a közúti kiszállításnak. Emellett milyen jövőbeli fejlesztésekre számíthatunk a logisztikában.Dolgozatomban elemzem a kiszállítások átfutási idejét, milyen előnyei és milyenhátrányai vannak a folyamatnak.  Bemutattam a MOL-nak az évek alattelért sikerét és, hogy milyen fejlesztéseket vezettek be a folyamategyszerűsítése érdekében.  A logisztikaicsapat munkáját az általam készített folyamatábrákban mutattam be lépésrőllépésre. Milyen informatikai rendszerekkel dolgoznak a folyamat sikereslétrejöttének érdekében. Az egyes dolgozók mivel járulnak hozzá, hogymegvalósuljon a közúti kiszállítás. Elemeztem, hogy az informatika hogyan épülbe a procedúrába, ezzel választ kapva kutatási kérdéseimre:·        Milyen szerepe van az informatikaialkalmazásoknak a kiszállítási folyamatokban? ·        Mennyire támogatják az informatikairendszerek a kiszállítás folyamatát? ·        Megkönnyítené-e a munkát az, ha egy többlépéses folyamatot leredukálnának egy lépésesre? ·        Miért szabályozzák szigorúan atelephelyekre történő belépést? ·        Költségesebb-e a vasúti vagy az uszályosszállítás, mint a közúti? Dolgozatomban bemutattam a közútikiszállítás teljes folyamatát, hogyan épül fel, milyen feladatokból áll éshányan dolgoznak rajta. E mellett szemléltettem, hogy hogyan zajlanak alefejtések és a gépjármű vezetőinek milyen feladatai vannak. Mind ezek melletta lehetséges veszélyeket is ismertettem, illetve, hogy hogyan kerülhetőek elazok.Fejlesztési javaslatok után kutattam,melyekkel egyszerűsíthetőbbé tehető a folyamat. A MOL legfőbb célja, hogykielégítse a vevők igényeit. Azonban adódnak problémák a folyamat során, melyeklelassítják a kiszállítást. A folyamatban előfordulnak hibák, melyek többszöriegyeztetések során kerülnek javításra.A szekunder kutatásom után bemutattama primer kutatásom eredményét. Kérdőívet készítettem a MOL azon dolgozóival,akik részt vesznek a közúti kiszállítás folyamatában. Kérdéseimet úgy alkottammeg, hogy a rájuk kapott válaszokkal kellően körbefogják a felvetetettkérdéseket és problémákat. A válaszadók között volt műszakvezető és fizikaimunkás is, így több szempontból meg tudtam vizsgálni az eljárást.Megismertem, hogy milyen szerepe vanaz informatikai alkalmazásoknak a kiszállítási folyamatokban és milyenfejlesztéseket vezettek be a MOL-nál töltött éveik alatt. Az informatikairendszerek pontos értékeket adnak, illetve a mérések utáni ellenőrzéseket isgyorsabban el tudják végezni az intelligens eszközök. A válaszok alapjánsikerült előnyöket és hátrányokat is kiszűrnöm a folyamatról.Végül arra kerestem a választ, hogyhogyan tehetnénk ezt a kiszállítási folyamatot még jobbá. Fejlesztésilehetőségek után kutattam és a hipotéziseimre kerestem a választ.·        Első hipotézisem: a kiszállítási folyamatátfutási idejének csökkentése 5%-kal megvalósítható a fejlesztési javaslatokáltal.·        Második hipotézisem: a töltéshez szükségeskét töltőkaros fejlesztés megvalósításával, illetve a szükséges informatikaiháttérrendszerek módosításával 5%-kal csökkenthető a töltés és lefejtésátfutási ideje.Véleményem szerint a kiszállításátfutási ideje csökkenthető. Végig vezettem melyik feladaton módosíthatnánk,hogy a hatékony munkavégzés során ne legyen felületes munka. Számos ötletemvolt a csökkentésre, némelyik sikertelennek bizonyult, de sikerült olyanfejlesztést javasolnom, melyre a MOL igényt tartana. Ez után kutatvamegvizsgáltam, hogy ezzel az eljárással 5%-al lehetséges a kiszállítás átfutásiidejének a csökkentése. Tehát hipotézisem beigazolódott. E mellett a mérésidejét is csökkenteni szerettem volna, így ez után is kutattam. Erre való fejlesztési javaslatom ismegvalósítható, ami szintén 5%-al csökkentené az üzemanyag lefejtésénekátfutási idejét, így második hipotézisem is beigazolódik.Összeségében a szakdolgozatomban végigvezettem az összes kutatási kérdéseimet és a lehetséges problámákat a MOL-nál.Teljes képet kaptam a kiszállítási folyamatról és, hogy ezt milyen szabályok ésnehézségek egészítik ki. Fejlesztési javaslatokat adtam a Gazdaságinformatikaiszakon szerzett tapasztalataim és a kérdőívemre kapott válaszok alapján, melyekközül számos feladat megvalósítható és a MOL-nak igénye is van rá.