A Google Ads használatának előnyei és hátrányai a vállalkozások esetében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Ormai Fanni
További közreműködők: Miskolczi Tibor András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:World Wide Web
hálózatok
online marketing
optimalizálás
reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27619
Leíró adatok
Kivonat:A digitalizáció egy rohamosan fejlődő irányzat. Mára már elmondhatjuk, hogy az internet használata nélkül létezni sem tudnánk – legalábbis kevésbé lennénk produktívak. A jelenlegi, pandémiás (COVID19 okozta) helyzet is azt bizonyítja, hogy mennyire eredményesek és hasznosak az internet nyújtotta lehetőségek. Nélküle munkahelyek szünnének meg, illetve az oktatásunk se lenne működőképes. Annak idején, a kezdetek kezdetén a Google megjelenése forradalmi újításnak számított; hisz ez volt az első hely, ahol bármilyen felmerülő problémánkra azonnali megoldást találhattunk. A Google a világ egyik legnagyobb keresője. Manapság majdnem mindent a Google keresőjén keresztül keresnek az emberek, azon belül is a magyar felhasználók, ezért a vállalkozásoknak is érdemes feltűnni a Google felületein a hirdetéseikkel. A Google hirdetésekkel rengeteg webhelyen és felületen megjelenhetünk, ezzel számos új és meglevő ügyfelet elérhetünk el. A Google rendszeréhez nem csak a kereső- és a Display hálózat tartozik, hanem a Gmail és a YouTube is, ezért a felhasználókkal számos felületen, számos kedvező helyzetben találkozhatunk, más-más üzenettel, tartalommal. A Google Ads rendszere elengedhetetlen azon vállalkozásoknak, akik online szeretnének megjelenni, ugyanis magas minőségű hirdetéseket hozhatnak létre és ezeket követni is tudják a statisztikák alapján. Számtalan beállítási lehetőség segíti a hatékony hirdetést, ez azonban nem csupán pozitívum; könnyű a rengeteg lehetőség közt elveszni és a megfelelőt kiválasztani. Záródolgozatomban a Google Ads hirdetési beállításait és annak hatékony használatát vizsgáltam. Hatékony felhasználási javaslataimat a szakmai gyakorlatom során szerzett tapasztalatok és a más hirdetők által meghatározott szakmai információk alapján fogalmaztam meg. Részletesen bemutatom a Google Keresési hálózatát, amit nap, mint nap használunk, és adott esetben hirdetésekkel is találkozhatunk a találati lista felett vagy alatt. Majd a Display hálózat sokszínű célzási lehetőségeivel, valamint kategóriáival folytatom elemzésem, valamint vizsgálom a Gmail levelező rendszerét, ami világszinten számtalan felhasználóval bír, illetve a YouTube-ot, ami a legnagyobb videómegosztó portál a világon. Miért, és hogyan érdemes hirdetni ezeken a felületeken? Erre a kérdésre kerestem a választ dolgozatomban, a Google Ads nyújtotta lehetőségek és az esetleges hátrányok pontos meghatározásával. Lényegében tényszerűen elmondható, hogy a Google Ads használata napjainkban elengedhetetlen kellékévé vált a cégeknek, ha meg szeretnék tartani a pozíciójukat, vagy javítani szeretnék azt. A Google Ads-en belül a hirdetők különböző célzási lehetőségre találhatnak megoldást célközönség, érdeklődés és elhelyezés tekintetében. A Google egy hatékony, erős versenytárs lett az offline hirdetések mellett, melyet a technológiai forradalom hatásának köszönhet. Az interneten a Google statisztikák rendszerének jóvoltából minden mérhető, követhető és célozható, épp ezért kiemelkedő megoldást nyújt a cégeknek marketing szempontból. Legyen szó a mindennap használt keresőről, emailezésről, YouTube videók nézéséről vagy cikkek olvasásáról, mindegyik felület remek alkalmat nyújt egy újabb felhasználó megnyerésére. A digitális piacon a Google Ads egy folyamatosan fejlődő, változó és jövedelmező rendszer, amit érdemes követni és tanulmányozni, hiszen egyre többen használják és költenek rá - nem is véletlenül, eredményességét a számok bizonyítják, ugyanakkor ameddig saját magunk nem tapasztaljuk, el se tudjuk képzelni, mennyi mindenre képes, és ezzel együtt mennyi lehetőséget kínál.