Influencer marketing vásárlásösztönző hatása a szépség és divatiparban az y és z generáció tekintetében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Krizsán Enikő
További közreműködők: Kisznyér Ádám
Máté Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Social media
Y generáció
Z generáció
divatipar
influencer
influencer marketing
szépségipar
vásárlásösztönzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27655
Leíró adatok
Kivonat:Az utóbbi évben Magyarországon is terjedésnek indult az influencerek, azaz a véleményvezérek, marketing eszközként való használata Magyarországon. Az internet ma már mindenki számára elérhető áron áll rendelkezésre, ami ennek hatására a reklámipar, az online felületen egy teljesen új marketing eszköz létrejövésének adott otthont. A legfrissebb trend a marketing területen, az influencer marketing. Hogy kik is ezek a véleményvezérek, és milyen befolyásoló hatással bírnak a fogyasztókra, a dolgozatomban kerül megvizsgálásra a szépség és divatipar tekintetében. Munkáim során, főleg ezen a területen alkalmaztunk influencereket (kozmetikumok, illetve ruházati termékek esetében), így kutatásom arra irányul, hogy pozitív vagy negatív az influencer reklámtevékenységek megítélése az Y és Z generáció fogyasztói szerint. A tanulmányom első része az influencer és influencer marketing jelentésének fogalmáról, social media platformokról, az online kultúráról/magatartásról és az Y és Z generációról szóló elméleti összefoglaló, míg a második része a kérdőívem eredményének vizsgálata, és az ebből levont konklúzió, illetve javaslat. Az influencer marketing mind a véleményvezér, mind a vállalkozások oldaláról tartogat veszélyeket. Kérdés, hogy vajon hogyan érdemes influencer marketing eszközöket alkalmazni a vállalkozások szemszögéből, illetve mit lehet tenni azért, hogy az influencer marketing eredményes, gyümölcsöző együttműködés legyen a két fél között, és ne egy elcsépelt „marketing lufi” váljon belőle. A tanulmányomban három hipotézist fogalmaztam meg, amit a kutatásom végén vagy elfogadunk, vagy elvetünk.