Márka bevezetése a közösségi médián keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Laszák Mercédesz
További közreműködők: Eszes Dr. István
Gyöngyösi-Furár Laura
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:közösségi média
márka
márkahűség
márkaépítés
online marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27660

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27660
005 20201205144054.0
008 201205suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Laszák Mercédesz 
245 1 0 |a Márka bevezetése a közösségi médián keresztül  |c Laszák Mercédesz  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Márka bevezetése a közösségi médián keresztül (Absztrakt) Szakdolgozatom során bizonyos közösségi médiumokat, mint marketing stratégiai eszközöket, illetve azok marketingkommunikáció szempontjából felhasználandó elemeit vizsgáltam meg, amelyek a márkaépítés folyamatában meghatározó szerepet töltenek be. Dolgozatomban azokra a kérdésekre kutattam a választ, hogyan lehetséges egy márka bevezetése, népszerűsítése, illetve a márka hűségének kialakítása kizárólag a közösségi média által kínált lehetőségekkel. A dolgozat felépítését illetően, az elméleti áttekintésben definiáltam a közösségi médiát, illetve közösségi média marketinget és annak jellemzőit. Többek között volt szó a közösségi média marketing új vásárlási modellre való hatásáról, valamint a különböző médiamegjelenési formákról is. Röviden ismertettem a különböző tartalommegosztó oldalakat és azok adta marketingkommunikációs lehetőségeket, majd bővebben elemeztem ezek közül a Facebook és Instagram felületeket. A dolgozatom fő témája a márka bevezetése a közösségi médián keresztül, amelynek folyamatát – a márka fogalma és jellemzői, illetve a márkaépítés lépéseinek ismertetését követően – a szakirodalom és különböző forrásanyagok segítségével a saját tapasztalataimmal kiegészítve reprezentáltam, majd egy releváns márkával a gyakorlatban is szemléltettem. A szakdolgozatom során az alábbi négy hipotézist vizsgáltam a kutatásom során: H1. Lehetséges egy új márka bevezetése és populárissá tétele kizárólag a közösségi média eszközeivel H2. Az aktív jelenlét, valamint a minőségi tartalomgyártás a két legfontosabb tényezője a közösségi médián való márkabevezetésnek és népszerűsítésnek H3. A közösségi médián a vásárló számára legfontosabb a vizualitás – azaz az Instagramon való minőségi, jól megkomponált kép több vásárlót eredményez, mint a Facebookon jól megírt bejegyzés H4. Az Instagram jobb feltételeket, szélesebb elérési kört kínál a hirdető számára, mint a Facebook A kutatás során bebizonyosodott az általam felállított első hipotézis (H1), miszerint „lehetséges egy új márka bevezetése és populárissá tétele kizárólag a közösségi médián keresztül”. Felsoroltam és megvizsgáltam azokat az eszközöket, amelyek adottak az említett felületeken, ezeket gyakorlati példán keresztül szemléltettem, végül sikerességüket a kutatás során kapott eredményekkel támasztottam alá. Továbbá a kérdőíves felmérés során kapott eredmények alátámasztották a második (H2) hipotézisemet is, amely szerint a közösségi médián való márkabevezetésnek és népszerűsítésnek az aktív jelenlét, valamint a minőségi tartalomgyártás a két legfontosabb tényezője. Az általam felállított harmadik hipotézist (H3) – amely kimondja, hogy a vizualitás fontosságában „az Instagramon való minőségi, jól megkomponált kép több vásárlót eredményez, mint egy Facebookon jól megírt bejegyzés” – csak részben támasztja alá, míg a negyedik (H4) hipotézisemet megcáfolja a kutatásom. Ugyanis a H4-es állításom szerint „az Instagram jobb feltételeket, szélesebb elérési kört kínál a hirdető számára, mint a Facebook.”  A kapott eredmények azonban azt mutatják, hogy az általam vizsgált márka esetében mindkét felületre egyaránt szükség van, tartva a kettő között a megfelelő egyensúlyt. Tekintve, hogy a márka jelenleg még a népszerűsítés szakaszának elején jár, a kutatás során a mintavétel nagysága korlátozott volt. Érdemes lenne ezért a későbbiekben egy hasonló struktúrájú felmérés elvégzése nagyobb mintavétellel, amely még pontosabb adatokat eredményezne, szemléltetve ezzel a változásokat a jelenlegi kutatás eredményeivel összevetve.   
695 |a közösségi média 
695 |a márka 
695 |a márkahűség 
695 |a márkaépítés 
695 |a online marketing 
700 1 |a Eszes Dr. István  |e ths 
700 1 |a Gyöngyösi-Furár Laura  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27660/1/Lasz%C3%A1k%20Merc%C3%A9desz_szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27660/2/nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27660/3/Interj%C3%BA%20k%C3%A9rd%C3%A9sei%20.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27660/4/Online%20k%C3%A9rd%C5%91%C3%ADv%20k%C3%A9rd%C3%A9sei%20.pdf  |z Dokumentum-elérés