A fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi felelősségvállalás és ennek kommunikációja a vállalatok részéről, valamint a fogyasztóknál elért hatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Balogh Barbara
További közreműködők: Harsányi Dr. Dávid
Jäckel Dr. Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CSR
Ford
H&M
IKEA
fenntartható fejlődés
fenntartható fogyasztás
fogyasztói szokások
imázs
marketingkommunikáció
tásradalmi felelősségvállalás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27665

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27665
005 20201205144114.0
008 201205suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Balogh Barbara 
245 1 2 |a A fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi felelősségvállalás és ennek kommunikációja a vállalatok részéről, valamint a fogyasztóknál elért hatása  |c Balogh Barbara  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szekunder kutatásom folyamán azt tapasztaltam, hogy a legtöbb nagyvállat tesz lépéseket a fenntarthatóság érdekében, és komoly célkitűzései vannak a környezetvédelemmel kapcsolatban. Legtöbben a hulladék kezelésre, az energiagazdálkodásra és az újrahasznosításra fektetik a hangsújt.  Úgy gondolom a vállalatok motivációjával kapcsolatban nem lehet általános igazságot felfedezni, ugyanis ez nagyon függ az adott vállalattól, az azonban egyértelművé vált számomra, hogy egyik vállalat sem mond le a profitmaximalizálásról a fenntarthatóság jegyében.   A fogyasztókkal kapcsolatban a kérdőívet kitöltők válaszai alapján, azok a fogyasztók, akiket érdekel a fenntarthatóság, többnyire képben vannak a vállalatok működésével, tevékenységeikkel és úgy gondolom nem hisznek el vakon mindent a reklámoknak. Azonban nem kicsi azoknak a kitöltőknek az aránya, akiket nem kimondottan foglalkoztat ez a téma, ők azonban nem csak a vállalat háttérműködésének nem néznek utána, de a témára irányuló kommunikációval sem gyakran találkoznak. A vállalatok fenntarthatóságra irányuló kommunikációjával kapcsolatban arra jutottam, hogy igenis érdemes informálni a fogyasztókat, ugyanis ennek erős imázsnövelő hatása van. Emellett elengedhetetlen, hogy csak annyit és úgy kommunikáljon a vállalat, hogy az ne veszítse hitelességét. Tapasztalataim alapján (pélául H&M) fogyasztáscsökkentő hatása nincsen annak, ha egy vállalatot a fogyasztók nagyrésze nem tart hitelesnek, ugyanis manapság még nem elsődleges szempont a tudatosabb vásárlóknál sem, a fenntarthatóság. Az összes általam részletesebben kutatott vállalat esetében, a kitöltők nagyrésze pozitívan nyilatkozott arról, hogy szívesebben vásárolná meg az adott márka termékeit, ha tudnák, hogy az odafigyel a fenntarthatóságra, azonban úgy gondolom ebben nagy szerepet játszik az elvárható válasz szerepe tehát, hogy a kitöltők tudták, hogy az a társadalmileg elfogadottabb, ha ennél a kérdésnél az igen vagy talán választ jelölik. Ha a vállalatoknak valóban sikerül az elkövenkezendő 10 évre tervezett célkitűzéseiket megvalósítaniuk és a kormányzatok is odafigyelnek a fenntarthatóságra, remélhetőleg a negatív környezeti folyamatok lelassíthatók. Azonban az egész emberiségnek még rengeteget kell fejlődnie és tájékozódnia a fenntarthatósággal és Földünk helyzetével kapcsolatban, ahhoz, hogy a jövő generációk jóléte még hosszútávon tartható legyen. Sajnos biztos, hogy rengeteg környezeti katasztrófával kell még szembe néznie az emberiségnek és a vállalatok jelen termelési szintje tarthatatlan. A változáshoz azonban a fogyasztók szigorúbb hozzáállása és a kormányzatok határozott lépései is szükségesek. Úgy gondolom a jelenlegi gazdaság és kereskedelem, valamint az ilyen szinten globalizált világ hosszútávon már nem fenntartható. Szakdolgozaom megírása alatt számos új információhoz jutottam a társadalmi felelősségvállalás elméleteit, a vállalatok jelen tevékenységeit és a fogyasztók fenntarthatósághoz való hozzáállását illetően is. Szekunder kutatásom során nem ütköztem nagy ellentmondásokba úgy gondolom a témát illetően nem igazán vannak jelen viták, a fenntarthatóság fontossága úgy láttam globálisan elfogadott. A kérdőíves kutatásom ezzel szemben okozott meglepetéseket, tartalmazott kitöltők közötti ellentmondásokat. Nem tudnék szélsőséges kijelentéseket tenni a fogyasztók hozzáállásáról, ugyanis úgy tapasztaltam, elég eltérő az emberek tájékozottsága és véleménye. 
695 |a CSR 
695 |a Ford 
695 |a H&M 
695 |a IKEA 
695 |a fenntartható fejlődés 
695 |a fenntartható fogyasztás 
695 |a fogyasztói szokások 
695 |a imázs 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a tásradalmi felelősségvállalás 
700 1 |a Harsányi Dr. Dávid  |e ths 
700 1 |a Jäckel Dr. Katalin  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27665/1/BaloghBarbara_zo5pto_A%20fenntarthat%C3%B3s%C3%A1ggal%20kapcsolatos%20t%C3%A1rsadalmi%20felel%C5%91ss%C3%A9gv%C3%A1llal%C3%A1s%20%C3%A9s%20ennek%20kommunik%C3%A1ci%C3%B3ja%20a%20v%C3%A1llalatok%20r%C3%A9sz%C3%A9r%C5%91l%2C%20valamint%20a%20fogyaszt%C3%B3kn%C3%A1l%20el%C3%A9rt%20hat%C3%A1sa.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27665/2/Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_nyilvanos_2020-tavasz.PDF  |z Dokumentum-elérés