Az Y generáció célja a munkaerőpiacon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Novák Réka
További közreműködők: Marosán Dr. György
Szép Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Y generáció
célok
motiváció
munkaerőpiac
ösztönzési rendszer
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27675

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27675
005 20220825120746.0
008 201205suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Novák Réka 
245 1 3 |a Az Y generáció célja a munkaerőpiacon  |c Novák Réka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az utóbbi idők technológia fejlődése jelentősen felgyorsította a globalizáció folyamatát a világon. Az internet térnyerése és egyben a globalizáció is hatással van az élet minden területére, többek között a társadalomra és a munkaerőpiacra is. Szakdolgozatom középpontjában az a generáció áll, akik már beleszülettek ebbe a technológiai fejlődésbe és együtt nőttek fel azzal. Y generációnak nevezzük őket. Tagjai egyre nagyobb létszámban vannak jelen a munkaerőpiacon, amit a folyamatos fejlődések és a generáció új látásmódja, céljai és motivációja teljesen átalakított. Szakdolgozatomban az Y generáció célját fogom vizsgálni a munkaerőpiacon. Szakdolgozatom első fejezetében röviden bemutatom a generáció fogalmát és a generációelméletet. Ma Magyarországon 6 különböző generáció éli egymás mellett az életét, akiknek eltérő látásmódját és céljait is ismertetem. A következő fejezetben a különböző motivációs elméleteket fogom elemezni, hiszen az egyén céljai és motivációja között szoros összefüggés figyelhető meg. Mind a tartalmi és mind a folyamatelméleteket is röviden bemutatom. Dolgozatom 4. fejezetében a munkavállói célokat és a célok eléréséhez segítségünkre lévő eszközöket vizsgálom meg. Ennek legmegfoghatóbb formája az ösztönzési rendszer, így azt az anyagi és a nem anyagi ösztönzők tekintetében is feltérképezem. Az 5. fejezetben már csak az Y generáció jelenlétét vizsgálom a munkaerőpiacon. Először egy áltános képet nyújtok a munkaerőpiac jelenlegi foglalkoztatottságáról, majd ismertetem a generáció elvárásait és motivációját. Ebben a fejezetben kitérek a generáció munkáltatói szemszögből való megismerésére is. Bemutatom a generáció elérési útvonalait, valamint a különböző eszközöket az Y-ok megtartására. A következő rész a globalizáció hatásáról szól az Y generáció tekintetében és arról, hogy a globalizáció és az internet térnyerésének köszönhetően milyen kismértékű különbségek állapíthatóak meg a különböző nemzetek Y generációi között. Szakdolgozatomban két hipotézist fogalmaztam meg, melyet a szakirodalmi feldolgozást követően saját kérdőíves kutatással vizsgáltam. A hipotéziseim az alábbiak voltak: 1.     Úgy gondolom, hogy az Y generáció célja, hogy élvezni tudják a munkát és meg tudják teremteni a munka és magánélet közti egyensúlyt. 2.      Úgy gondolom, hogy az Y generáció tagjai türelmetlenek, nem lojálisak a munkahelyükhöz és igénylik a gyakori változást. Kutatásom során megfelelő mennyiségű adatot sikerült összegyűjtenem és általuk igazolni tudtam mindkét hipotézisem. Szakdolgozatom végén összegeztem és párhuzamot vontam a szakirodalmakban olvasottak és a saját kutatási eredményeim között. 
695 |a Y generáció 
695 |a célok 
695 |a motiváció 
695 |a munkaerőpiac 
695 |a ösztönzési rendszer 
700 1 |a Marosán Dr. György  |e ths 
700 1 |a Szép Judit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27675/1/Az%20Y%20gener%C3%A1ci%C3%B3%20c%C3%A9lja%20a%20munkaer%C5%91piacon.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27675/2/Nyilatkozat%20a%20szakdolgozat%20st%C3%A1tusz%C3%A1r%C3%B3l.pdf  |z Dokumentum-elérés