Az Organiqa webáruház online kommunikációjának és megjelenéseinek vizsgálata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Oláh Tímea Kinga
További közreműködők: Andrási Tamás
Harsányi Dr. Dávid
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Organiqa Kft.
digitális felületek
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
közösségi média
online marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27681
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom témája a szupertáplálékokat forgalmazó Organiqa webáruház online kommunikációjának, megjelenéseinek elemzése, és a vállalkozás sikerességének növelése érdekében a webshop és az online platformok fejlesztésére irányuló javaslatok gyűjtése. Dolgozatom legfőbb célja az volt, hogy új lehetőségek feltárásával és bemutatásával javaslatot tegyek az online jelenlét megújítására és hatékonyabbá tételére. Az egészségtudat az elmúlt években trenddé vált, egyre nagyobb ütemben nő az egészséges életmódot követők száma. Az Organiqa külső és belső környezetét elemezve megállapítottam, hogy a szupertáplálékok piacán kiemelkedő helyet foglal el, azonban a szektor telítettsége miatt szükséges az online megjelenések magas szintű kivitelezése. Az Organiqa különböző online felületeinek elemzése rávilágított arra, hogy egy erős, a fogyasztók által szeretett márka helyezkedik el a termékek mögött, viszont az internetes jelenlét ezt nem minden esetben tükrözi. Minden törvényi előírást betartva működik a webáruház, viszont a márkát leginkább meghatározó előnyök nem kapnak elég hangsúlyt a kommunikáció során. A webáruházban tapasztalt vásárlói élmény lényegében pozitív, viszont fény derült számos olyan tényezőre, melyek javításával növelhető a fogyasztói elégedettség. A fogyasztók közösségi médiában gyakorolt hatalma jelentős, ezért fontos, hogy aktív kommunikációs stratégiával a cég előnyére fordítsa ezt. A kutatásból megtudhattuk, hogy az egészségtudatos felhasználók inkább a Facebook, mint a Google hálózatán érhetőek el, ezért erre a platformra nagyobb figyelmet javasolt fordítani a jelenleginél. A tartalomgyártással megágyazhatunk a sikeres social media kampányoknak, melyek együttes hatásával jelentős eredmények érhetőek el. A dinamikus hirdetésekkel a személyes igényeknek és érdeklődési körnek megfelelő termékek jeleníthetők meg azon felhasználók számára, akik elhagyták a webáruházat. A chatbot-okkal kapcsolatos kutatási hipotéziseimet a kérdőívre adott válaszok megerősítették, a felhasználóknak szüksége van az azonnali információnyújtásra. A Messenger felületen fejlesztett chatbotot érdemes a Facebook oldalon és a webáruházban egyaránt alkalmazni. A feliratkozással a jövőben is elérhetőek a felhasználók, így könnyen fenntartható a folyamatos kapcsolat. A márka és a termék megítélése a fogyasztók szemében az influencer személyétől és tartalmától függ, ezért kulcsfontosságú a célközönség számára releváns és hiteles véleményvezérekkel való együttműködés. Bár a kutatás eredményei szerint az egészségtudatos kitöltők nagy része nem vásárolt még influencer marketing hatására, mégis nagy potenciált látok az Organiqa számára a mikroinfluencerekkel való együttműködésben. Az általam megfogalmazott javaslatok közül kiemelten fontosnak tartom a törzsvásárlói program bevezetését, mivel az Organiqa egyik nagy versenyelőnye a kialakult vásárlókör. Ennek megtartása és bővítése érdekében állandó kedvezményt javaslok a regisztrált törzsvásárlók részére, mellyel növelhető a fogyasztók márkahűsége. Úgy gondolom, hogy a jövőben tovább növekszik az egészséges életmódra törekvők száma, és az összegyűjtött javaslatokkal az Organiqa nemcsak a saját piacán, hanem az egészséges élelmiszerek közül is kitűnhet. A szupertáplálékokat egyre többen ismerik, azonban véleményem szerint az online marketing folyamatosan újuló eszközeinek alkalmazásával még szélesebb körű ismertséget szerezhet ez a különleges, egészséges élelmiszer.