Az autóvásárlás fogyasztói és vásárlói magatartásának trendjei

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Balázs Arnold
További közreműködők: Józsa Dr. László
Oravecz Titanilla Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:adatgyűjtés
fogyasztói szokások
vásárlás
vásárlói magatartás
ábraelemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27724

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27724
005 20201205144345.0
008 201205suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nagy Balázs Arnold 
245 1 3 |a Az autóvásárlás fogyasztói és vásárlói magatartásának trendjei  |c Nagy Balázs Arnold  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témája az autóvásárlás fogyasztói és vásárlói trendjeinek vizsgálata. Személyes érdeklődésem és munkám is szorosan kapcsolódik az autóiparhoz és magához az autózáshoz, így a témaválasztás rendkívül kézenfekvő volt számomra. Mindemellett, mindig is rendkívül érdekeltek a fogyasztással kapcsolatos döntési folyamatot befolyásoló tényezők. A vásárlási folyamatot számtalan külső és belső tényező befolyásolhatja, annak megfelelően, hogy milyen hatások érik az embert. Célom, hogy megvizsgáljam a magyarországi autóvásárlási szokásokat és annak irányvonalait egy primer kutatáson keresztül, illetve feltárjam annak külső befolyásoló tényezőit, kicsit kitekintve az Európában zajló, erősen piacot alakító folyamatokra. Hazánkban az autópiac az elmúlt években szárnyalt, mind az új, mind a használt autók terén. Az eladások pedig növekvő tendenciát mutattak egész Európában, igaz, ez most kissé megtorpanni látszik. Az autó alapvetően, egy olyan tartós fogyasztási cikk, amelynek megvásárlása komoly döntést igényel legtöbbünk számára, legyen az új vagy akár használt. A legtöbb esetben egy hosszú távú használati eszköznek tekinthető, amelynek vásárlását mindenki alaposan megfontolja. Az autóvásárlás lehetne egy racionális döntéseken alapuló folyamat is, mivel legtöbbször a felhasználás jellege és a ráfordítható összeg behatárolja, hogy milyen autót vásároljunk, azonban ez sok esetben nem így történik. Az emberek jelentős része érzelmi alapon hozza meg a döntését attól függetlenül, hogy milyen céllal vesz autót.  Az autó sokaknak csak használati eszköz, másoknak szenvedély, megint másoknak státusz. Az autó már több mint egy évszázada meghatározza közlekedési szokásainkat, amelynek használata gyökeresen meghatározza mindennapjainkat. A dolgozatom során hipotéziseket állítok a témában, amelyhez kapcsolódóan végzek szekunder és primer kutatást is. A szekunder kutatás során összegyűjtöm a témához kapcsolódó szakirodalmat, illetve összefoglalom az európai piac jelentősebb befolyásoló tényezőit.  A saját primer kutatásommal pedig felmérem a magyar vásárlók szokásait, amelyek segítenek a feltételezéseim igazolásában vagy megcáfolásában. A primer kutatásom során szeretném feltérképezni, hogy a magyarországi új és használtautó vásárlók milyen szokások, értékrendek mentén döntenek és milyen befolyásoló tényezőkre érzékenyek. 
695 |a adatgyűjtés 
695 |a fogyasztói szokások 
695 |a vásárlás 
695 |a vásárlói magatartás 
695 |a ábraelemzés 
700 1 |a Józsa Dr. László  |e ths 
700 1 |a Oravecz Titanilla Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27724/1/Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27724/2/Nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés