Élmény-gasztronómia Az ügyfélközpontú szolgáltatás tervezés receptje

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Oswald Réka
További közreműködők: Réthi Dr. Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Design Thinking
gasztronómia
Service Design
szolgáltatás tervezés
üzletfejlesztés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27849
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatomban a Service Designmódszertan alkalmazásának létjogosultságát vizsgálom gasztronómiai vállalkozások - kiemelten bisztrók,kávézók – területén, fókuszálva az ügyfélélmény kialakítására az újonnan nyílóhelységek, illetve profilváltás esetére. Célom, hogy kutatásommal egyszektor-specifikus, kisvállalkozók számára könnyen elsajátítható Service Designútmutatót alapozzak meg azáltal, hogy nem csak a Service Design szakirodalmielméletét dolgozom fel, és a hazai gasztronómiai szektor helyzetét, jelenlegigyakorlatait és kihívásait ismerem meg, hanem gyakorlati Service Designszemléletmódú szolgáltatásfejlesztési folyamatot is megvalósítok.  Szakdolgozatom három fő tartalmi egységre bontható.Első jelentős egységet a dolgozatom kapcsán érintett fő elméletek feldolgozásaés összesítése adja, melynek során kitérek a vevői élmény, és élménygazdaságelméletére, bemutatom a Design Thinking – azaz a tervezői gondolkodás –elméletét, illetve a Service Design – azaz a design szemléletűszolgáltatásfejlesztés – alapelveit, jellemzőit és folyamatát. Másodikegységben bemutatom a hazai gasztronómiai piac jelenlegi helyzetét éskihívásait, piaci adatok és szakértői interjúk alapján. Párhuzamot vonoksikeres gasztronómiai vállalkozások és Service Design személéletmód jellemzőiközött, bemutatva a Service Design szektor specifikus alkalmazásánaklehetőségeit.     Egy gasztronómiai vállalkozás specifikus ésjelentős szolgáltatáskialakítási mérföldköveit tekintve, javaslatot teszekadott helyzetekre alkalmazható Service Design módszertanokra. A szakdolgozatgyakorlati fejezetében egy saját Service Design szemléletű szolgáltatásfejlesztési folyamatot mutatok be. Felvázolom az eset körülményeit, a folyamatrésztvevőit és megtervezését, majd részletesen bemutatom az alkalmazottmódszertanokat. A folyamat leírását követően értékelem a szolgáltatásfejlesztéseredményességét a design projektek sikertényezői, illetve gazdaságiteljesítménymutatók alapján, majd az egész folyamatra vonatkozóan személyesreflexióimat, élményeimet és fontos tapasztalataimat összesítem. A szolgáltatás fejlesztés esetét egy sajátvállalkozás új kávézó egységének nyitása adta, melynek teljes megvalósítását –így a szolgáltatás fejlesztési folyamatot is - a vírushelyzet megakadályozta,azonban kutatási témámat véleményem szerint így is sikerült megfelelő módonkörbejárni. A Service Design folyamat eredményeképp – mely az eredetikoncepcióhoz képest más céllal, de megvalósult – kimagasló ügyfélelégedettségetés visszatérő vásárlói arányt értünk el, mely arra enged következtetni, hogy aszemléletmód alkalmazása eredményes lehet sikeres szolgáltatási koncepciókkialakításában.