A Fintech cégek és a banki intézmények felépítésének, működésének hasonlóságai és különbözőségei

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Németh Brigitta
További közreműködők: Mérő Dr Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bank(ok)
fintech
funkciók
összehasonlítás
szolgáltatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27909

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27909
005 20210329103942.0
008 201228suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Németh Brigitta 
245 1 2 |a A Fintech cégek és a banki intézmények felépítésének, működésének hasonlóságai és különbözőségei  |c Németh Brigitta  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomfő témája a fintech cégek és a bankok által nyújtott szolgáltatások és avállalkozások működésének összehasonlítására irányul. Az összehasonlítást többszempontot vizsgálva végeztem el és ehhez segítségem volt az általamelkészített kutatások és a szakirodalmak is.Bevezetéskéntismertettem a fintech cégeket általánosságban, milyen funkciói vannak és melyekazok az alapszolgáltatások, amelyeket kínálnak az ügyfeleknek. Ezután szintén bemutatásrakerültek a bankok rendszerének felépítése és működése is, illetve alapszolgáltatásai.Majda rövid ismertetést követően építettem fel az összehasonlítást, amelyet többszempont szerint vizsgáltam meg (ügyintézés, díjak, szolgáltatások elérése,szabályozás). Ehhez segítséget nyújtottak különböző szakirodalmak, amelyekrészletesen taglalják a bankokra és fintech cégekre vonatkozó általánosjellemzőket. Az összehasonlítás során kerestem a választ arra vonatkozóan, hogya fintech cégek jobbak-e a bankoknál, avagy fordítva, amelyet azösszefoglalásban részleteztem, mint saját véleményt. Továbbákészítettem a fintech cégek és a bankok működésére vonatkozóan SWOT elemzéseket,amelyek átláthatóan megmutatták azokat az előnyöket és hátrányokat, amelyeksegítettek az összehasonlításban is. Azért készítettem SWOT elemzést mind a kétvállalkozás működését illetően, mert azt gondolom, hogy ez egy összképetmutathat azokról a pozitívumokról és negatívumokról, amelyek általánosságbanjellemzik őket. Ezenfelül pedig készítettem egy kérdőívet is, amely szintén arra irányult, hogy aválaszadók mekkora hányada ismerik és használják a fintech cégek által nyújtottszolgáltatásokat, illetve azt is szerettem volna megtudni, hogy bizonyosszolgáltatások igénybevételéhez a startupok vagy a bankok lehetőségeithasználják leginkább. Akérdőív megmutatta számomra, hogy alapvetően a válaszadók azon része, akikismeri a fintech cégeket, jelentős hányada előnyben is részesíti, mivelhasználata egyszerű, gyors és átláthatóbb. A szolgáltatások igénybevételéhez aválaszadók többsége a bankokat választotta, amelynek oka az, hogymegbízhatóbbnak találják a startupoknál. Azösszehasonlítást követően kerestem a választ arra a kérdésre, hogy a fintechcégek a bankok ellenségei, avagy barátai, hiszen a közmédiában elhíresült ez afelvetés. Azonban több forrás igazolja ennek a felvetésnek az ellenkezőjét,mivel leginkább partnerként tekintenek egymásra, mintsem ellenségként. Ajövőben valószínűleg tökéletes partnerek lehetnek, amely azt a célt szolgálja,hogy modernizálják a pénzügyi szolgáltatásokat és minél magasabb ügyfélélménytkínáljanak. Akutatásaim révén külön fejezetben szerettem volna szót ejteni az emberekvéleményéről is és hozzáállásukról is, mivel minden vállalkozás számára fontosaz, hogy ügyfelei miként ítélik meg a szolgáltatás minőségét és milyenségét. Avéleményformáláshoz segítséget nyújtott az általam elkészített kérdőív és többismerősöm véleménye is. Végülzárásként szerettem volna pár gondolatot megjegyezni a jövőre vonatkozóan is,miként alakulnak a következő évek a fintech cégek és a bankok számára, hiszenkülönböző elméletek születtek arra vonatkozóan, hogy milyen újításokjelenhetnek meg, illetve több fórumon is olvasható, hogy mik a terveik avállalkozásoknak.Aszakdolgozatom összefoglalásaként pedig szerettem volna kifejteni sajátosvéleményemet a témával kapcsolatban és levonni a következtetéseket az általamszerzett információk és kutatásaim során.  
695 |a bank(ok) 
695 |a fintech 
695 |a funkciók 
695 |a összehasonlítás 
695 |a szolgáltatás 
700 1 |a Mérő Dr Katalin  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27909/1/Szakdolgozat_N%C3%A9meth_Brigitta_Z9RH5O.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27909/2/BA_TO_N%C3%A9meth_Brigitta_Z9RH5O.pdf  |z Dokumentum-elérés