A vezetőfejlesztés Magyarországon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szeidl Hajnalka
Format: Thesis
Kulcsszavak:vezetés és szervezés
vezetési stílus(ok)
vezetési stratégia
vezetői készség
vezetőképzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27971

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27971
005 20210117055302.0
008 210117suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szeidl Hajnalka 
245 1 2 |a A vezetőfejlesztés Magyarországon  |c Szeidl Hajnalka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szeidl HajnalkaNemzetközi Gazdálkodás szak/Gazdaságdiplomácia specializációTémavezető: Dr. Zelena AndrásDolgozatomban a vezetőfejlesztés formáit és típusait elemzem Magyarországon, valamint típusonként összehasonlítom az ehhez kötődő módszereket, programokat és lehetőségeket. Foglalkozom továbbá a lehetőségekbeli különbségekkel nem és kor viszonylatában, valamint, hogy mennyire tesznek eleget a jelenlegi magyarországi vezetőképzési lehetőségek az ezekre való igényeknek. Azért választottam ezt a témát, mert egy nemzetközi, nem állami szervezet tagjaként az egyetem kezdete óta erre egyre nagyobb rálátást szereztem, azonban csak egyetlen szemszögből, ezért szerettem volna tanulmányozni, más szervezeteknél hogyan működik a vezetőfejlesztés. Ezen kívül mindig is érdekeltek a fiatalok számára elérhető vezetői képzések és fejlődési lehetőségek, véleményem szerint ezzel nagyon fontos foglalkozni napjainkban, egyrészt azért, mert ez hozzájárulhat a világ gyorsabb fejlődéséhez, másrészt pedig, mert egyre nagyobb igény van rá ebben a körben.Dolgozatom hipotézise a következő: Magyarországon általánosságban – formától és típustól függetlenül – a vezetőképzés esetében a kínálat elfogadható ütemben reagál a keresletre. Kutatásom középpontjában a nem állami szervezetek (nongovernmental organizations), a multinacionális vállalatok, a vezetőfejlesztésre specializálódott cégek, illetve az állami szektoron belül a közoktatási szektor állt. Fontos kérdésként foglalkoztam még a nők és férfiak, illetve különböző generációk (elsősorban az X és az Y) fejlődési lehetőségeivel kapcsolatos, valamint a vezetői pozíciók betöltésében előforduló különbségekkel, esélyegyenlőtlenségekkel. Ezeken belül is elsősorban a vezetői pozíciók megoszlását tekintve kisebbséget képviselő csoportok (nem szempontjából a nők, korcsoport szempontjából az Y és Z generáció) számára elérhető, az igényeiknek megfelelő és vezetői magatartásukra reagáló képzési lehetőségek álltak a kutatásom középpontjában. 
695 |a vezetés és szervezés 
695 |a vezetési stílus(ok) 
695 |a vezetési stratégia 
695 |a vezetői készség 
695 |a vezetőképzés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27971/1/A_vezet%C5%91fejleszt%C3%A9s_Magyarorsz%C3%A1gon_Szeidl_Hajnalka.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27971/2/Nyilatkozat%20a%20szakdolgozat%20st%C3%A1tusz%C3%A1r%C3%B3l_korl%C3%A1tozott_2020-tavasz.pdf  |z Dokumentum-elérés