A vezetőfejlesztés Magyarországon
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | vezetés és szervezés vezetési stílus(ok) vezetési stratégia vezetői készség vezetőképzés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/27971 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg27971 | ||
005 | 20210117055302.0 | ||
008 | 210117suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Szeidl Hajnalka | |
245 | 1 | 2 | |a A vezetőfejlesztés Magyarországon |c Szeidl Hajnalka |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Szeidl HajnalkaNemzetközi Gazdálkodás szak/Gazdaságdiplomácia specializációTémavezető: Dr. Zelena AndrásDolgozatomban a vezetőfejlesztés formáit és típusait elemzem Magyarországon, valamint típusonként összehasonlítom az ehhez kötődő módszereket, programokat és lehetőségeket. Foglalkozom továbbá a lehetőségekbeli különbségekkel nem és kor viszonylatában, valamint, hogy mennyire tesznek eleget a jelenlegi magyarországi vezetőképzési lehetőségek az ezekre való igényeknek. Azért választottam ezt a témát, mert egy nemzetközi, nem állami szervezet tagjaként az egyetem kezdete óta erre egyre nagyobb rálátást szereztem, azonban csak egyetlen szemszögből, ezért szerettem volna tanulmányozni, más szervezeteknél hogyan működik a vezetőfejlesztés. Ezen kívül mindig is érdekeltek a fiatalok számára elérhető vezetői képzések és fejlődési lehetőségek, véleményem szerint ezzel nagyon fontos foglalkozni napjainkban, egyrészt azért, mert ez hozzájárulhat a világ gyorsabb fejlődéséhez, másrészt pedig, mert egyre nagyobb igény van rá ebben a körben.Dolgozatom hipotézise a következő: Magyarországon általánosságban – formától és típustól függetlenül – a vezetőképzés esetében a kínálat elfogadható ütemben reagál a keresletre. Kutatásom középpontjában a nem állami szervezetek (nongovernmental organizations), a multinacionális vállalatok, a vezetőfejlesztésre specializálódott cégek, illetve az állami szektoron belül a közoktatási szektor állt. Fontos kérdésként foglalkoztam még a nők és férfiak, illetve különböző generációk (elsősorban az X és az Y) fejlődési lehetőségeivel kapcsolatos, valamint a vezetői pozíciók betöltésében előforduló különbségekkel, esélyegyenlőtlenségekkel. Ezeken belül is elsősorban a vezetői pozíciók megoszlását tekintve kisebbséget képviselő csoportok (nem szempontjából a nők, korcsoport szempontjából az Y és Z generáció) számára elérhető, az igényeiknek megfelelő és vezetői magatartásukra reagáló képzési lehetőségek álltak a kutatásom középpontjában. | |
695 | |a vezetés és szervezés | ||
695 | |a vezetési stílus(ok) | ||
695 | |a vezetési stratégia | ||
695 | |a vezetői készség | ||
695 | |a vezetőképzés | ||
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27971/1/A_vezet%C5%91fejleszt%C3%A9s_Magyarorsz%C3%A1gon_Szeidl_Hajnalka.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27971/2/Nyilatkozat%20a%20szakdolgozat%20st%C3%A1tusz%C3%A1r%C3%B3l_korl%C3%A1tozott_2020-tavasz.pdf |z Dokumentum-elérés |